اسد 20, 1395 14:42 Asia/Kabul
  • سفر یک مقام افغان به تاجیکستان برای مذاکره در مورد مسائل مرزی

«محمد حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه برای گفت و گو درباره مسایل مرزی با تاجیکستان عازم دوشنبه پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که این سفر یک روزه به دعوت رسمی «عبدالرحمن قهاروف» دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، اتمر در گفت و گوهای خود همچنین درباره همکاری های دوجانبه امنیتی، مبارزه با تروریسم و جرم های سازمان یافته با مقام های بلندپایه تاجیکستان گفت و گو خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان پیش از این سفر در ابتدای این هفته سفری دو روزه به تهران انجام داد و با «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران گفت و گو و تبادل نظر کرد.

قرار است اتمر درسفر به تاجیکستان علاوه بر همتای تاجیک و شمار دیگری از مقام های بلندپایه، با «امام علی رحمان» رئیس جمهوری این کشور نیز گفت و گو کند.

تاجیکستان یکی از سه کشور همسایه شمالی افغانستان است و روابط دو کشور عادی است، اما از استقرار و انتقال گروه های تروریستی در جوار مرزهای خود با افغانستان نگران است.

کلیدواژه