کشته و مجروح شدن نزدیک به پانصد مخالف مسلح در ولایت لغمان
(last modified Sat, 01 Apr 2017 11:50:40 GMT )
حمل 12, 1396 16:20 Asia/Kabul
  • کشته و مجروح شدن نزدیک به پانصد مخالف مسلح در ولایت لغمان

در طول سال گذشته هجری شمسی حدود 500 مخالف مسح دولت در ولایت لغمان کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،عبدالجبار نعیمی والی ولایت لغمان در گزارش کار یکساله به مردم ولایت لغمان گفت در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ۴۳۳ تن مخالفان مسلح دولت کشته ومجروح شده است .

به گفته وی از جمله بشمول چندین فرمانده مهم ۲۰۰ تن کشته شده و همچنان ۲۳۳تن دیگر زخم برداشته است .

والی لغمان گفت  بشمول والی نام نهاد طالبان برای ولایت لغمان وچندین فرمانده مهم بیشتر از ۴۰ تن انها بازداشت گردیده است .

همچنان ۱۴۶ حلقه ماینهای مختلف که از سوی مخالفان در مسیر جاده های این ولایت جاسازی شده بود  کشف و خنثی شده و جلو حوادث خونین گرفته شده است .

عبدالجبار نعیمی همچنان در این گزارش یکساله خود گفت که در ولایت لغمان به هزینه ای مبلغ ۴۲۹ ملیون افغانی ۳۸ پروژه  خورد وبزرگ تکمیل وبه بهره برداری سپرده شده است  وهمچنان به هزینه مبغ ۹۷۱ میلیون افغانی ۴۷ پروژه ای مختلف تحت کار میباشد.

 والی لغمان افزود به کمک ادارات کمک کننده به ارزش مبلغ بیش از ده ملیون دالر ۲۵ پروژه ای بازسازی  یا تکمیل و تحت کار قرار دارد .

عبدالجبارنعیمی افزود در سال گذشته همچنان موازی پنج هزار جریب زمین ملکیت دولتی از چنگ غاصبین مافیایی زمین آزاد ساخته شده و در تصرف دولت قرار داده شده است .

وی افزود، ۱۸۰ تن از غاصبین بازداشت و به نهاد های عدلی وقضایی سپرده شده اند.

عبدالجبار نعیمی والی ولایت لغمان در حالی گزارش کار یکساله ای خود را به مردم ان ولایت ارایه نمود  که در اواخر سال ګذشته وضیعت امنیتی در ان ولایت آنقدر وخیم شد که درگیری به دروازه های شهر مهترلام مرکز آن ولایت رسید و امکان سقوط ان شهر وجود داشت اما اکنون که نیروهای امنیتی عملیاتی تازه ای را بر علیه مخالفان در ان ولایت به راه انداخته اند، اطراف شهر از وجود مخالفین تصفیه شده و شهروندان مهترلام در امنیت قرار گرفته اند.