کشته و زخمی شدن بیش از 50 مخالف مسلح دولت در ولایت فراه
(last modified 1396-01-14T06:42:23+00:00 )
حمل 14, 1396 11:12 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن بیش از 50 مخالف مسلح دولت در ولایت فراه

در ادامه عملیات پاکسازی در ولسوالی بالابلوک فراه، 33 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو بارادیودری، از پایان موفقیت آمیز عملیات نظامی در این ولایت خبر داد و گفت: در حملات هوایی و زمینی که نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی در منطقه "شیوان" ولسوالی بالابلوک این ولایت در 24 ساعت گذشته انجام دادند، 33 طالب مسلح کشته و 24 عضو دیگر این گروه زخمی شدند.
مهری با بیان اینکه 3 دستگاه موتر سواری طالبان هم در حملات روز گذشته هدف قرار گرفته و منهدم شده‌است، افزود: در این رویارویی مسلحانه تعدادی از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان نیز زخمی شدند که آمار دقیق آن در دست نیست.

سخنگوی والی فراه اظهار داشت: در 3 روز گذشته حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی غرب افغانستان بر مواضع طالبان، در منطقه شیوان ولایت فراه به شدت ادامه داشت که بر اثر آن مخالفان دولت که قصد حمله‌ی گسترده بر این روستا را داشتند از محل متواری شدند.

بد تر شدن اوضاع امنیتی در ولایت فراه در حالی است که  اخیرا رییس جمهور افغانستان «آصف ننگ» والی اسبق این ولایت را از کار برکنار و «محمدعارف شاه‌جهان»، را به عنوان والی جدید فراه تعیین کرده‌است.
«ناصر مهری سخنگوی والی فراه در این باره گفت: شاه‌جهان به عنوان والی و «جسیم خان» به سمت رئیس جدید امنیت ملی ولایت فراه توسط مسئولان اداره ارگان‌های محل به مردم فراه معرفی شدند.
وی با اشاره بر اینکه این جابجایی در هرچه بهتر شدن وضعیت امنیتی و اقتصادی فراه موثر خواهد بود، گفت: مسئولان جدید ولایت فراه به دلیل تامین امنیت این ولایت برنامه‌های مشخصی روی دست دارند که با همکاری مردم در یکی دو ماه آینده اوضاع بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.
 

 

کلیدواژه