حمل 14, 1396 16:21 Asia/Kabul
  • امضای موافقت‌نامه‌ همکاری اقتصادی  افغانستان و استرالیا

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای از امضای موافقت‌نامه‌ هم‌ کاری‌های اقتصادی میان افغانستان و استرالیا در آینده نزدیک خبر میدهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان روز یک شنبه طی سفری ، راهی آسترالیا، اندونزی و بنگلادش شد و در جریان این سفر با صدراعظم استرالیا، گورنر جنرال، وزرای خارجه و دفاع، رئیس استخبارات و محققین استرالیایی و همچنان با متخصصین و بزرگان افغان مقیم آن کشور، به‌گونه جداگانه پیرامون همکاری‌ها بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور افغانستان با نخست‌وزیر، گورنر جنرال، وزیر خارجه و رییس استخبارات آسترالیا دیدار و گفت‌گو خواهد کرد و قرار است در حضور محمد اشرف غنی و نخست‌وزیر آسترالیا، موافقت‌نامه‌های هم‌کاری میان دوطرف به امضا برسد.

در همین حال دواخان مینه پال، معاون سخن‌گوی رییس جمهور افغانستان گفت که مسایل مربوط به امنیت نیز محور گفت‌وگوی اشرف غنی با مقام‌های استرالیایی خواهد بود.

از سوی دیگر همزمان با سفر محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به استرالیا، صدها پناهجوی افغان در استرالیا علیه وی تظاهرات کردند و از حکومت خواستند تا با بازگرداندن پناهجویانی که استرالیا آنها را نمی‌پذیرد، مخالفت کند.

معترضان مقابل محل نشست آنها در مقر دولتی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این در حالیست که افغانستان با استرالیا به تفاهم رسید تا آن دسته از پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی‌ شان رد می‌شود، به کشور بازگرداند.