حمل 15, 1396 07:58 Asia/Kabul
  •  واکنش هیات پارلمانی ایران به ادعای حمایت از گروه طالبان افغانستان

رئیس هیات پارلمانی ایران، اتهام ارتباط و حمایت ایران از گروه طالبان افغانستان را یک ادعای تعجب برانگیز و مضحک خواند و گفت : ایران از قربانیان اصلی گروه طالبان افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مجلس ، "غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی" رئیس هیات پارلمانی ایران در صد و سی و ششمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در شهر داکا بنگلادش در واکنش به ادعاهای نماینده هیات افغانستان، گفت: ادعای حمایت ایران از گروه طالبان در حالی مطرح می شود که ایران از قربانیان اصلی این گروه بوده و دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سال 1997 در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسیدند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: ایران اولین کشوری بود که نسبت به پیامدهای مخرب طالبان به جامعه بین المللی هشدار داده و هزینه های سنگین مادی و معنوی زیادی به علت بحران در افغانستان پرداخت کرده است.

نماینده مجلس ایران، به میزبانی بیش از سی ساله ایران از میلیون ها آواره افغان اشاره کرد و گفت: اتهامات واهی نماینده هیات افغانستان بدون در نظر گرفتن واقعیت های روشن، نه به نفع مردم آن کشور بوده و نه کمکی به حل مشکلات افغانستان می کند.

رئیس هیات پارلمانی ایران در بنگلادش همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نقش را در شکل گیری فرآیند سیاسی جدید در افغانستان داشته است، به نماینده هیات افغانستان توصیه کرد: از اظهارات غیرمعقول و مخرب پرهیز کند و تحت تاثیر تحریکات بدخواهان روابط دو کشور قرار نگیرد.

هیأت پارلمانی ایران روز شنبه به منظور شرکت در صد و سی و ششمین اجلاس اتحادیه بین المجالس (IPU) وارد شهر داکا پایتخت بنگلادش شد.

 

کلیدواژه