حمل 15, 1396 12:01 Asia/Kabul

ساختمان جدید مرکز ملی عملیاتی اضطراری و محو فلج اطفال (پولیو) به کمک یک نهاد خارجی ایجاد و با حضور داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، وزیر صحت عامه و دیگر مقام‌های حکومتی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان؛ بهره برداری از این مرکز را برای از بین بردن پولیو در افغانستان مهم ارزیابی  و تاکید دارد که با آغاز کار این مرکز وزارت صحت عامه نقش رهبری را در امر مبارزه با پولیو خواهد داشت.

به گفتۀ وزیر صحت عامه مدیریت اضطراری حالات طبیعی و غیر طبیعی از این طریق ممکن خواهد بود و می‌تواند برای انجام فعالیت‌ها هم ‌آهنگی ایجاد نماید.

در همین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان میگوید، حکومت وحدت ملی مسئله محو پولیو در افغانستان را جدی گرفته و بعد از فعالیت این مرکز؛ مراکز دیگر نیز ایجاد خواهد شد تا در راستای کاهش پولیو کار بیشتر صورت گیرد.

 دکتر عبدالله عبدالله از تلاش های صورت گرفته در زمینه کاهش پولیو در افغانستان ابراز خرسندی کرده و گفت در سال  ۱۳۹۵نسبت به سال گذشته  بیماری پولیو کاهش چشمگیری داشته است.

ساختمان این مرکز بگونه ای استاندارد از سوی نهادی به نام بیل اند ملیندا گیتس ساخته شده که پیش از این نیز خدماتی را در افغانستان در بخش صحت مادر، کودکان و محو پولیو انجام داده‌است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.