محکومیت حادثه تروریستی در روسیه از سوی رئیس جمهور افغانستان
(last modified 1396-01-15T08:32:40+00:00 )
حمل 15, 1396 13:02 Asia/Kabul
  • محکومیت حادثه تروریستی در روسیه از سوی رئیس جمهور افغانستان

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان انفجار در شهر "سن پیترزبورگ" روسیه را که در آن دستکم ۱۰ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند را به شدت محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، محمد اشرف غنی، که در یک سفر رسمی به استرالیا به سر می‌برد، با محکوم کردن حمله تروریستی در شهر سن‌پیترزبورگ روسیه، با انتشار بیانیه ای راعلام کرد، ما درد قربانیان این چنین حملات و انفجارات را نسبت به هرکس دیگر بیشتر درک می‌کنیم، زیرا هم‌ وطنان ما از سال‌ها بدین‌ سو قربانیان اصلی حملات تروریستی می‌باشند.

همچنان رییس‌جمهور افغانستان در بیانیه خود با بیان این مطلب که تروریسم و افراطی گری برای منطقه، جهان و بشریت یک تهدید جدی است از کشورهای جهان خواستار مبارزه جدی و مشترک علیه آن شد.

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان نیز، انفجار روز گذشته در نزدیکی دو ایستگاه متروی شهری سن‌پیترزبورگ روسیه را شدیدا محکوم و از آن به عنوان یک عمل وحشیانه یاد کردند.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، نسبت به وقوع این رویداد ابراز تاسف کرد و گفت که حکومت افغانستان با محکوم کردن این حمله با حکومت و شهروندان روسیه همدردی می‌کند.

همچنین محمدحنیف اتمر نیز با وحشیانه خواندن انفجار روز گذشته ، گفت که گروه‌های تروریستی و حامیان شان علیه صلح، ثبات و آرامش مردم اهداف وحشیانه و غیرانسانی دارند. او افزود که شهروندان افغانستان بیشتر از همه از چنین حملاتی خاطره دارند.

از سوی دیگر دادستانی کل روسیه اعلام کرده که با توجه به شواهد به دست آمده از محل حادثه، تروریستی بودن این رویداد اثبات می شود.

در همین حال رسانه های روسی گفته اند، فردی که احتمالا مسوول بمب گذاری متروی سن پیترزبورگ بوده از سوی پلیس شناسایی شده است.