عبدالله: تسهیلات لازم برای مراکز اصلاح و تربیت کودکان فراهم می‌شود
(last modified 1396-01-16T10:52:17+00:00 )
حمل 16, 1396 15:22 Asia/Kabul
  • عبدالله: تسهیلات لازم برای مراکز اصلاح و تربیت کودکان فراهم می‌شود

رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با مسئولان و وزرای این کشور بر ارائه خدمات و دادن تسهیلات به مراکز اصلاح و تربیت کودکان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان، با وزرا و مسئولان وزارت‌های امور کشور، دادگستری، بهداشت، معارف با مسئولان مراکز اصلاح و تربیت کودکان دیدار و پیرامون مشکلات کودکان در این مراکز و راه‌های حل آن گفت‌گو کرد.

افزایش تشکیلات پلیس برای تأمین امنیت بهتر مراکز اصلاح و تربیت کودکان، ساخت ساختمان‌های استاندارد، مراقبت‌های بهداشتی، نیاز به آموزش‌های حرفه‌ای، توجه به آموزش این کودکان و استخدام آموزگاران جدید، توجه به کیفیت غذایی و نیاز به وسایل حمل و نقل برای این مراکز، از مواردی بودند که به بحث و بررسی گرفته شدند.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان، پس از گوش دادن به نظریات، مشکلات، پیشنهادات و راه حل‌ها به معاون امنیتی وزارت امورداخله دستور داد تا طرح افزایش تشکیل تامین‌کنندگان امنیت این مراکز را ارایه کنند.

رئیس اجرائیه افغانستان به معاون وزارت معارف وظیفه داد تا در تفاهم و هماهنگی با وزارت دارایی، زمینه جذب 100 معلم برای آموزش این کودکان را فراهم نمایند.

 عبدالله به وزیرکار و امور اجتماعی این کشور دستور داد تا طرح دقیق خویش برای آموزش‌های حرفه‌ای به کودکان این مراکز را تدوین و به وزارت مالیه ارائه نمایند.

کلیدواژه