حمل 16, 1396 18:26 Asia/Kabul
  • وزارت داخله افغانستان: به مشکلات زندانیان پلچرخی رسیدگی می‌شود

وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که یک هیات مشترک از این وزارت و اداره دادستانی کل موظف شده تا موضوع اعتراض زندانیان پلچرخی را بررسی و مشکل آنها را حل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نجیب دانش، سرپرست دفترسخنگوی وزارت داخله افغانستان امروز چهارشنبه در نشست خبری در کابل گفت که به مشکل زندانیان پلچرخی رسیدگی می‌شود.

وی افزود: یک هیات موظف شده، متشکل از مسئولان وزارت داخله و دادگستری کل، قرار است تا مشکل زندانیان را بررسی کنند و تلاش ما این است که امروز بعد از ظهر این موضوع حل شود.

این گفته‌ها در حالی مطرح می شود از چهار روز گذشته تا کنون حدود 100 زندانی در زندان پلچرخی در اعتراض به فرمان ریاست جمهوری دهان‌های شان را دوخته‌اند.

«محمد هاشم الکوزی»، رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنای افغانستان روزگذشته اعلام کرد که از 4 روز گذشته تا کنون،  100 زندانی در پلچرخی در اعتراض به یک فرمان ریاست جمهوری دهان‌های شان را دوخته اند.

الکوزی افزود: پیش از این دادگاه عالی افغانستان حکم داده که زندانیان پلچرخی برای سهولت و نزدیکی خانواده‌های آنها، به زندان ولایت‌های مربوطه شان انتقال داده شوند اما  رییس جمهور افغانستان فرمانی را صادر کرده که هیچ زندانی پلچرخی نباید به زندان‌های ولایات انتقال شود.

الکوزی گفت: این فرمان ریاست جمهوری افغانستان، اعتراض شدید زندانیان پلچرخی را به همراه داشته و آنها در وضعیت بدی خود را قرار داده‌اند.

وی افزود: قرار است یک هیات برای بررسی این موضوع توسط مجلس سنای افغانستان نیز به زندان پلچرخی فرستاده شود.

کلیدواژه