انفجار نیرومند در مرکز بازار ولسوالی شیندند
(last modified Thu, 11 Aug 2016 10:50:34 GMT )
اسد 21, 1395 15:20 Asia/Kabul
  • انفجار نیرومند در مرکز بازار ولسوالی شیندند

بیش از ده نفر از نیروهای اردوی ملی و افراد غیرنظامی افغان در انفجار نیرومند در مرکز بازار ولسوالی شیندند کشته و زخمی شدند.

بر اثر یک انفجار نیرومند در مرکز بازار ولسوالی شیندند در جنوب شهر «هرات» دستکم 13 تن از نیروهای اردوی ملی و افراد غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی «هرات» در گفت و گو با رادیودری ضمن تایید وقوع این انفجار در «شیندند» گفت: گزارش‌هایی از یک بمب گزاری در یک موتور 3 چرخ در مرکز بازار این ولسوالی به مقامهای محلی رسیده بود که در اسرع وقت اقدامات به دلیل خنثی سازی این بمب صورت گرفت.

فرهاد افزود نیروهای ویژه اردوی ملی به منظور خنثی سازی این بمب به بازار ولسوالی رفته و سرگرم این عملیات بودند که یک بمب دیگر که توسط نیروهای مخالف مسلح دولت افغانستان در بلوار خیابان اصلی «شیندند» کارگزاری شده بود منفجر شد.

سخنگوی والی «هرات» اظهار داشت: بر اثر این انفجار نیرومند 2 تن از سربازان اردوی ملی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

فرهاد افزود: بر اثر این انفجار مغازه‌های اطراف محل رویداد تخریب شده است وتا کنون گزارش‌ها از کشته شدن 3 تن از افراد غیرنظامی و جراحت 5 تن دیگر از ساکنین محل حکایت دارد.

وی دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان را مسئول این رویداد خواند و تاکید کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انتقام خون قربانیان این رویداد را از عاملان نا امنی و بحران خواهند گرفت.

 

کلیدواژه