هلاکت افراد کلیدی داعش در ولایت ننگرهار
(last modified Thu, 13 Apr 2017 14:09:05 GMT )
حمل 24, 1396 18:39 Asia/Kabul

در پی عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی افغانستان بر علیه داعش در ننگرهار شماری زیادی از این گروه از جمله چند فرمانده آنان به هلاکت رسیدند.

شیرین آقا فقیری سخنگوی فرماندهی قول اردو۲۰۱ سیلاب  امروز 5 شنبه گفت در ادامه عملیاتی موسوم به حمزه در ولسوالی آچین در ولایت ننگرهار ظرف ۲۴ ساعت ګذشته  بشمول سه فرمانده محلی و چهار فرد کلیدی گروه داعش به نامهای حبیب برادر حافظ سعید رهبر پیشین گروه داعش در ولایت ننگرهار و ملا صلاح ، قاضی عمومی گروه داعش،  ۴۴ تن از افراد مسلح این گروه کشته  ومهمات آنها تخریب شده است.

 فقیری گفت دراین عملیات چندین قریه بزرگ از وجود داعش پاکسازی شده وبه افراد ملکی ونیروهای عملیات کننده، تلفات وخسارات وارد نشده است .

گروه داعش تاکنون دراین مورد چیزی نگفته است .

گفته میشود در عملیات حمزه ، اتکای بیشتر بر بمباران هوایی و حملات راکت های هدایت شده از فرود گاه جلال اباد  صورت میگیرد.

از سوی دیگر محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، وزرای داخله و دفاع ملی افغانستان و جنرال نیکولسن فرمانده نیروهای ناتو در کابل در سفرش به قرارگاه قول اردو ۲۰۱ سیلاب  و در دیدار با والی و دیگر مسوولان بخشهای امنیتی این ولسوالی، از تشدید و حمایت عملیات حمزه بر علیه گروه داعش در ولسوالی آچین ننگرهار اطمینان داده و افزودند این عملیات بر اساس هدایت رییس جمهور افغانستان اغاز شده و تا زمان نابودی کامل گروه داعش ادامه خواهد داشت .

وی تاکید کرده است که گروه داعش میخواهد از افغانستان بر علیه کشورهای دیگر استفاده نماید  اما نیروهای امنیتی افغان اجازه نخواهد داد تا به اهداف شان برسند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عاصف شنیوری موجود است .