تلفات سنگین گروه داعش در ولایت ننگرهار
(last modified 1396-01-26T08:33:48+00:00 )
حمل 26, 1396 13:03 Asia/Kabul
  • تلفات سنگین گروه داعش در ولایت ننگرهار

در پی حملات هوایی نیروهای خارجی در ولایت ننگرهار بیش 90 دهشت افگن هلاک شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار امروز شنبه گفت در نتیجه ای حمله ویژه ای هوایی نیروهای خارجی بر منطقه ای اسد خیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار که در آن بمب بزرگ ده هزار کیلویی(مادربمب ها) به کار برده شد، بشمول چهار فرمانده مهم گروه داعش ،۹۴ تن از افراد مسلح این گروه به قتل رسیدند.

سخنگوی والی ننگرهار در بین کشته شدگان حمزه ابوبکر،حمید،محمد ابرانی و ولکین برادر حافظ سعید رهبرپیشین گروه داعش درولایت ننگرهار که از افراد مهم این گروه  بودند، دیده میشود..

 سخنگوی والی ننگرهار گفت در این حمله به افراد ملکی تلفاتی وارد نشده است و یک انبار سلاح ومهمات گروه داعش نیز تخریب شده است.

 با اینکه تا اکنون از سوی مراجع رسمی گزارش تلفات ملکی داده نشده است اما شاهدان عینی در منطقه ګفته اند که در نتیحه ای پرتاب این بمب بزرګ تخریبات وسیع در معدن سنګ  تالک صورت گرفته و منازل رهاشده که در دو کیلومتری محل رویداد وجود دارد نیز خسارت دیده است.

 گروه داعش تا اکنون د ر مورد ادعای مسوولان حکومت افغانستان و نیروهای خارجی مبنی بر وارد شدن تلفات بر آنها  چیزی اعلام نکرده است.

 عده ای از صاحب نظران این حرکت  امریکا را بیشتر نمایشی خوانده تا مبارزه با گروه داعش.

 این صاحب نظران میگویند این حمله درست درهنگام برگزاری نشست مسکو در مورد افغانستان که امریکا با آن مخالفت بوده،انجام داده است.