حمل 26, 1396 11:09 Asia/Kabul
  • ریاست جمهوری افغانستان: حکومت در جریان حمله ناتو قرار داشت‎

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که حکومت افغانستان در جریان بمباران نیروهای ناتو بر مراکز، تونل ها و پناهگاه های داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار قرار داشت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ارگ با نشر اطلاعیه‌ای تاکید کرده است که در اثر این بمباران، به داعشیان و سایر دشمنان افغانستان تلفات سنگینی وارد شده است.

در اطلاعیه آمده که با هماهنگی و همکاری میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیروهای بین المللی در این عملیات، از دقت زیاد به منظور جلوگیری از تلفات و آسیب به افراد ملکی کار گرفته شده است.

از تلفات برخاسته از این بمباران تاکنون جزئیاتی ارایه نشده است.

این درحالیست که یک روز پیش نیروهای امریکایی بزرگ‌ ترین بمب غیر هسته ای را در بخش‌های کوهستانی ولسوالی اچین ولایت ننگرهار بالای گروه داعش پرتاب کرد.

همچنین این بمباران انتقاد هایی را نیز با خود داشت از جمله حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان ضمن انتقاد از این اقدام آمریکا گفت افغانستان نباید محل آزمایش بمب های دیگران باشد.

دفتر حامد کرزی با نشر بیانیه ای گفته که رئیس جمهور پیشین این حمله را جنگ علیه تروریزم نه بلکه بهانه اى براى استفاده از خاک افغانستان به حیث آزمایشگاه تسلیحات جدید کشتار جمعی امریکا می‌داند.

این بمب که در حدود 11تن وزن داشته بر تونل ها و پناهگاه های داعش استفاده شده است که در بیشتر از ۱۶ سال حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تا هنوز از این گونه بمب استفاده نشده بود.

 

کلیدواژه