تهیه برنامه چهارساله امنیتی در دستور کار افغانستان و امریکا
(last modified Sun, 16 Apr 2017 13:47:21 GMT )
حمل 27, 1396 18:17 Asia/Kabul
  • تهیه برنامه چهارساله امنیتی در دستور کار افغانستان و امریکا

به دنبال سفر میک ماستر، مشاور امنیت ملی امریکا به افغانستان، گزارش‌ها حاکی از آن است که افغانستان و امریکا روی یک پلان چهارساله امنیتی کار می کنند.

به گزارش رادیو دری پیش از این سفر، به تاریخ ۸ حمل، مشاورین امنیت ملی دو کشور در گفت‌وگویی تلفونی، توافق کرده بودند روی برنامه چهارساله امنیتی کار کنند.

به دنبال این توافق، مشاور امنیت ملی امریکا به کابل آمده و در همین محور، گفته مى‌شود که جیمز میتس، وزیر دفاع امریکا نیز در آینده نزدیک و براى مذاکره در مورد این برنامه امنیتی، به کابل خواهد آمد.

جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، چند روز قبل و در یک نشست خبرى گفته که سیاست امریکا در قبال افغانستان هیچ تغییری نکرده، اما حکومت جدید سیاست خود را در مورد افغانستان و پاکستان ارزیابى مى کند و به زودى فیصله اى در سطح بلند در این مورد صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که مشورت بین امریکا و افغانستان از مدتى به این‌سو در مورد این پلان امنیتى چهارساله جریان دارد و از سوى حکومت افغانستان نیز تأیید شده است.

شوراى امنیت ملى افغانستان به رهبرى رییس جمهوراین کشور، در ۱۳ جدی سال گذشته، یک پلان چهار ساله دفاعى و امنیتى را در پرنسیپ تأیید کرده بود.