حمل 28, 1396 07:27 Asia/Kabul
  •  اعتراض مردم افغانستان به اقدام نظامی آمریکا در ولایت ننگرهار

 همزمان با حضور مشاور امنیت ملی آمریکا درکابل ، اعتراض ها به آزمایش بزرگترین بمب جهان ساخت آمریکا در ولایت ننگرهار افغانستان به اوج خود رسید.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صداوسیما ازکابل ، شماری از شهروندان کابل با تجمع در مرکز شهر شعارهای ضد آمریکایی سردادند و انفجار بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا در شهرستان اچین ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان ، آمریکا را جنایت کار دانستند و برلزوم پایان یافتن خودسری های این کشور در افغانستان تاکید کردند.

خانم سیلی غفار،سخنگوی حزب همبستگی ملی افغانستان در این گردهمایی گفت : آمریکا یک جنایت کار بزرگ در جهان است و هیچ گاه نخواسته است امنیت و صلح در افغانستان برقرار شود.

وی افزود: این بمب ضد داعش استفاده نشده است بلکه از طریق آن ، قدرت آمریکا به رخ روسیه کشیده شده است.

سخنگوی حزب همبستگی ملی افغانستان ،آمریکا را ازحامیان گروه ترویستی داعش خواند و گفت : آمریکایی ها پشتیبان اصلی داعش هستند و هیچ گاه نمی خواهند گروه تروریستی داعش در افغانستان نابود شود.

مولوی مختارمفلح ، رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان نیز روز یکشنبه در نشست خبری درکابل با محکوم کردن پرتاب بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا درولایت ننگرهار گفت: استفاده غیرقانونی از این بمب آمریکایی،نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان است وچنین اعمالی موجب تشدید جنگ و بحران در این کشور خواهد شد.

همچنین "قاضی نذیراحمد حنفی"عضو مجلس نمایندگان و یکی از چهره های جهادی افغانستان نیز دراین نشست خبری، آمریکا و گروههای تروریستی را همانند یک حلقه دانست و گفت : آمریکا به بهانه مبارزه با طالبان و داعش در صدد نابودی افغانستان است.

ارتش آمریکا عصر پنج شنبه  بزرگترین بمب خود را  در حومه شهر "آچین"  پرتاب کرد که بر اثر آن دهها تن کشته شدند.این اقدام با مخالفت گسترده در افغانستان روبرو شده است.

 

کلیدواژه