حمل 31, 1396 07:41 Asia/Kabul
  • روسیه: ناتو در افغانستان ناکام بوده است

سفیر روسیه در کابل با بیان این که ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بوده است، خاطر نشان کرد: این دو پدیده نسبت به گذشته در این کشور گسترش یافته است.

به گزارش ایرنا، «الکساندر مانتیسکی» روز چهارشنبه افزود: امریکا و ناتو بعد ازپانزده سال به اصطلاح مبارزه با تروریسم در افغانستان نتوانسته اند بر این پدیده پیروز شوند.

سفیر روسیه در کابل تصریح کرد؛ مسکو از دولت قانونی افغانستان و برقراری صلح در این کشور به دست افغان ها حمایت می کند.

«الکساندر مانتیسکی» اظهار داشت، گفت و گو تنها راه حل مرتفع کردن مشکلات افغانستان است و بدون تردید دست یافتن به نتایج مورد نظر ناشی از گفت و گوها در کوتاه مدت حاصل نخواهد شد و نیازمند زمان است.

سفیر روسیه در کابل با تاکید بر این که مسکو تمایل دارد برای مبارزه با مواد مخدر و تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش با دولت افغانستان همکاری کند، گفت: امریکا تمایل ندارد که مسکو در مبارزه با داعش در افغانستان سهیم شود و این موضوع نگران کننده است.

مسکو جمعه گذشته میزبان نشست صلح افغانستان بود.

در این نشست علاوه بر نمایندگان ایران، افغانستان و روسیه، نمایندگان کشورهای چین، هند، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز حضور داشتند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا با این که برای حضور در این نشست دعوت شده بود اما به دلایل نامعلوم از شرکت در آن خودداری کرد.

آمریکا در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش برد اما از آن تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

کلیدواژه