ثور 02, 1396 12:27 Asia/Kabul
  • آسیب ساکنان ننگرهار از شدت صدای انفجار بمب غیر اتمی امریکا

 مقامات  ولایت ننگرهار افغانستان می گویند صدای مهیب انفجار بمب غیراتمی امریکا، به کودکان و زنان در ولسوالی اچین آسیب جدی رسانده است.

 به گزارش خبرگزاری آوا، آمریکا بزرگترین بمب غیراتمی اش را  حدود ده روز پیش در ولسوالی اچینولایت ننگرهای آزمایش کرد که به کشته شدن دهها نفر منجر شد.
عضو شوراى ولایتى ننگرهارگفت صدای انفجار ناشی از پرتاب بمب امریکا به حدی قوی بود که شماری از باشندگان اطراف  آچین بی هوش شدند و هم اکنون در شفاخانه بستری هستند .
امیرمحمد  افزود  هنوز  محل انفجار در نزدیک ولسوالی آچین ، تحت تصرف  نظامیان امریکا است و آنان به کسی اجازه ورود به این منطقه را نمی دهند  .
این عضو شورای ولایتی ننگرهار تأکید کرد حدود۴۰ سال است که کشورهای خارجی، افغانستان را آزمایشگاه تجهیزات نظامی خود کرده و آن را ویران کرده اند، و اگر این روند در آینده از سوی آنان ادامه یابد، مردم ما نیز دربرابرشان واکنش نشان خواهند داد.
"نفس گل ملکزی" عضو سابق این شورا نیز گفت  شدت انفجار این بمب به حد قوی بود که آثار سوئی برجسم و روح  باشندگان مناطق اطراف ولسوالی آچین گذاشته است .
این عضو سابق شورای ولایتی  ننگرهار افزود آزمایش چنین سلاح های خطرناکی اگر باردیگر از سوی امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم   در مناطق مختلف افغانستان،ادامه یابد  نه تنها برای مردم اینکشور بلکه برای  کشورهای همسایه نیز خطر آفرین خواهد بود.

 

کلیدواژه