ثور 02, 1396 23:55 Asia/Kabul
  • تاکید نماینده پارلمان افغانستان بر تغییر ساختار نظام سیاسی این کشور

نماینده پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان ایجاد تغییر در ساختار نظام سیاسی این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،"لطیف پدرام" عضو پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان روز یکشنبه در بیانیه ای با تاکید بر تغییر ساختارسیاسی افغانستان همچنین تاکید کرد،دربرابر انحصار گری‌های دولت این کشور خواهد ایستاد. 

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان تصریح کرد،درکشوری که نهادهای دموکراتیک هنوزشکل نگرفته‌اند و رییس جمهوری این کشور روزانه و نظام‌ مند قوانین را زیر پا می‌گذارد، چگونه باید به انتخابات پیش رو خوشبین بود.

لطیف پدرام با اشاره به 2500 کیلومتر مرز افغانستان و پاکستان، به ویژه خط دیورند همچنین افزود: درهیچ نقطه از این مناطق قانونی وجود ندارد که این موضوع بیانگر ضعف حاکمیت است.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد حکومت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد،تلاش‌هایی وجود دارد تا در انتخابات آینده افغانستان زمینه تک قومی شدن پارلمان فراهم شود، تا انحصارطلبان از طریق کانون‌های مسلحانه خود اعمال نفوذ کنند و هم با استفاده از پارلمانی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، به نفع خود قانون وضع کنند.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: چنین سناریوهایی ازسوی دولت وحدت ملی خطرناک است و پروژه‌هایی که در اختیار انحصار طلبان قرار دارد برای مردم افغانستان ویرانگر است.