ثور 03, 1396 11:26 Asia/Kabul
  •  شمخانی: برخی کشورها به دنبال انتقال تروریست‌ها به افغانستان هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: برخی کشورهای منطقه به دنبال ناامن سازی و تضعیف ساختار امنیتی و انتظامی افغانستان به منظور ایجاد زمینه برای انتقال تروریست‌های شکست خورده در عراق و سوریه به این کشور هستند.

"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران شنبه شب در تماس تلفنی با "حنیف اتمر " مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان، ضمن محکوم کردن حمله طالبان به پایگاه  نظامی در ولایت بلخ،  با ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حمله تروریستی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر ضرورت برخورد شدید و منسجم دولت، گروه‌های سیاسی و ملت افغانستان با جریان‌های تروریستی تاکید کرد و گفت: سرعت بخشیدن به همکاری‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، قوام دهنده امنیت و ثبات دو کشور خواهد بود.

"حنیف اتمر" مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز در این گفتگوی تلفنی با قدردانی از حمایت های ایران ، بر تداوم رایزنی و همکاری ایران و افغانستان برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه و از بین بردن زمینه‌های ناامنی و بی‌ثباتی تاکید کرد.

 

 

کلیدواژه