ثور 04, 1396 15:43 Asia/Kabul

برخی از خانواده های قربانیان حادثه قول اردوی 209 شاهین با دد منش خواندن گروههای تروریستی ، از دولت کشورشان نیز انتقاد می کنند که  حتی درتامین امنیت مراکز بزرگ نظامی اش ناتوان است .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،برخی ازخانواده های قربانیان حادثه روزجمعه گذشته که دراثر حمله مهاجمان مسلح درمقر قول اردوی 209 شاهین درشهرمزارشریف رخداد ومنجر به کشته وزخمی شدن بیش از یکصد وپنجاه تن از سربازان وافسران این قول اردو شد عملکرد دولت کشورشان درتامین امنیت مردم ومراکز نظامی را شدیدا انتقاد می کنند  .

این خانواده های داغدیده که جهت تسلیم شدن اجساد بستگان جانبخاخته ایشان آمده اند تروریستان را گروههای ددمنشی می دانند که به گفته آنان هیچگونه رحم ومروتی درآنان وجود ندارند .

برخی از اقارب شهدای حادثه روز جمعه عملکرد دولت افغانستان درتامین امنیت مردم وحتی پایگاههای نظامی اش را زیر سوال برده می گویند : دولتی که نتوان امنیت خود وارگانهای مهمش راتامین کند چگونه می تواند مدعی تامین آرامش واطمینان برای مردمش باشد .

یکی از قربانیان این حمله تروریستی نصیر احمد نام دارد که فقط 22 بهار زندگی را سپری کرده  و ازچهارماه به اینطرف وارد صفوف ارتش ملی کشورش شده بود ؛ برادران واقاربش جسد بی جانش را حمل کردند وبه خانه ابدیش سپردند

خان زمان برادر نصیر احمد باوجودی که غم واندوه فراوان وجودش را فرا گرفته است تاکید می کند که دیگر هیچ امیدی به این حکومت و دولت وجود ندارد.

خانواده این شهید که در قریه گذر عرب های ولسوالی دهدادی ولایت بلخ بسر می برند از نامبرده به عنوان یک جوان با احساس و وطن دوست یاد می کنند ومی گویند که نصیر احمد علاقمندی وافری درخدمت کردن به مردم وکشورش داشت.

به گفته یکی از دوستان این سرباز جانبخته وی یکسال می شده که دروس مکتبش را به پایان برده بود.

دوستان واقارب سربازانی که جانهای شان را درحادثه تروریستی حمله به قول اردوی 209 شاهین ازدست داده اند خواستار عدالت وبرخورد جدی دولتمردان کشورشان با گروههای تروریستی ودهشت افگن هستند .

با اینکه 4 روز از این رویداد خونین می گذرد اما تاکنون منبع معتبری آمار دقیق قربانیان این حادثه را منتشر واعلام نکرده است اما گفته می شود که در این حادثه بیش از 150 سرباز و افسر اردوی ملی کشته و زخمی شدند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.