تایید حضور حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در ولایت لغمان
(last modified Tue, 25 Apr 2017 09:45:19 GMT )
ثور 05, 1396 14:15 Asia/Kabul

منابع آگاه و نزدیک به حزب اسلامی افغانستان میگویند که گلبدین حکمتیار وارد ولسوالی مهترلام مرکز ولایت لغمان شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، بر اساس برنامه حزب نهضت اسلامی افغانستان قرار بوده است رهبر این حزب  روز دوشنبه وارد شهر جلال اباد شده و بعد ازاقامتی کوتاه و در روز هشتم ثورکه سالروز پیروزی مجاهدین در کابل است،در ملا عام ظاهر شود اما اکنون منابع نزدیک به وۍ میگویند که امکان ظاهر شدن حکمتیار در کابل برای چند روز دیگر به تاخیر افتاده است.

 تصویر تازه ای که از منابع نزدیک به حکمتیار بدست ما رسیده و منصوب به وۍ میباشد که روز گذشته درهنگام دیدار با تعدادی از فرماندهان حزب نهضت اسلامی که برای استقبال وۍ به لغمان رفته بود گرفته شده است  .

Image Caption

 

کمیسون رسانه ای  حزب اسلامی افغانستان  که رهبری آنرا قریب الرحمن سعید در دست دارد نیز تایید کرده که حکمتیار در یکی از ولایات شرقی کشور به سر میبرد.

 یکی از اعضای این کمیسون که نخواست نامش فاش شود  میگوید که ریس جمهور غنی از حکمتیار خواسته است
تا با توجه به حوادث اخیر در ولایت بلخ و تغییرات در سیستم امنیتی سفرش را تا روز جمعه به تاخیر بیاندازد. 

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار نیز تایید کرده است که حکمتیار درشرق کشور به سرمی برد واداره ولایتی ننگرهار برای پذیرای از وۍ تدابیر جدی را اتخاذ نموده است .

بر اساس هدایت کمیسیون تطبیق توافقنامه بین حزب اسلامی و حکومت افغانستان ساختمانهای ادارات ایسا (حمایت از سرمایه گذاری ) و مبارزه با مواد مخدر ولایت ننگرهار و همچنان مهمانخانه ای شهر داری جلال اباد که در مقابل دفتر کار والی ننگرهار موقعیت دارد به حزب اسلامی واگذار شده است.

تصاویری تازه ای که از شهر داری جلال اباد بدست ما رسیده است وسایط نقلیه ای را نشان میدهد که  حکومت افغانستان برای گلبدین حکمتیار مهیا کرده است ودر حال حاضر در اختیار حبیب الرحمن پسر وۍ قرار دارد.

منابع اګاه و نزدیک به شخص حکمتیار میگویند که ممکن است وۍ امشب و یا هم فردا بطور مخفیانه وارد شهر جلال آباد شده و در مهمانخانه شهر داری جلال اباد تا زمان رفتن به کابل اقامت کند .

گفته میشود که  حکمتیار در حال حاضر در محلی درشهر مهترلام مرکز ولایت لغمان به سر میبرد.

تدابیر جدی امنیتی نیز برای محافظت از وی اتخاذ شده و راه های منتهی به آن مسدود شده است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عاصف شنیوری موجود است.