مجلس افغانستان: دادگاه نظامی برای فرماندهان وزارت دفاع تشکیل شود
(last modified 1396-02-06T12:13:49+00:00 )
ثور 06, 1396 16:43 Asia/Kabul
  • مجلس افغانستان: دادگاه نظامی برای فرماندهان وزارت دفاع تشکیل شود

پس از حمله خونین تیپ 209 شاهین ارتش افغانستان و استعفای وزیر دفاع، رییس ستاد ارتش و فرمانده تیپ 209 شاهین این کشور، مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه علنی امروز خود، خواستار ایجاد دادگاه ویژه برای بررسی غفلت این فرماندهان ارتش شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،مجلس نمایندگان افغانستان تاکید دارد که استعفای ژنرال‌های ارتش این کشور از وظیفه کارساز نیست و برای رسیدگی به آنان باید دادگاه ویژه تشکیل شود.

پس از حمله خونین تیپ 209 شاهین ارتش افغانستان و استعفای وزیر دفاع این کشور، رییس ستاد ارتش و رییس تیپ 209، مجلس نمایندگان افغانستان درجلسه علنی امروز خواستار تشکیل دادگاه ویژه برای بررسی کوتاهی این مسئولان ارتش شد.

نمایندگان مجلس افغانستان حادثه تیپ 209 ارتش شاهین را وحشتناک و غیر قابل توجیه خوانده و گفتند: مسئولان ارتش در این حادثه غفلت کرده‌اند و باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس نمایندگان افغانستان گفت: استعفای مسئولان ارتش افغانستان کافی نیست؛ بلکه باید با ایجاد دادگاه خاص این فرماندهان به دادگاه کشانده شوند تا هشداری باشد برای دیگر مسئولان که در انجام وظیفه خود کوتاهی نکنند.

ابراهیمی افزود: حیات سیاسی مردم افغانستان به بررسی حادثه تیپ 209 ارتش شاهین بستگی دارد و نباید دولت به سادگی از کنار این موضوع بگذرد.

نمایندگان مجلس افغانستان همچنین تاکید کردند که نهادهای امنیتی و دولت افغانستان باید از وجود ستون پنجمی‌ها پاکسازی شوند؛ زیرا به گفته آنان، افراد نفوذی دشمن و ستون پنجمی‌ها سبب ناکامی دولت در برابر دشمن شده‌اند.

«محی الدین مهدی» یکی از اعضای مجلس افغانستان گفت: حوادث زنجیره‌ای صورت گرفته در درون نهادهای امنیتی بخاطر آن است که در داخل نهادهای امنیتی دشمن نفوذ کرده و ما در مورد شناخت دشمن اتفاق نظر نداریم؛ پیشنهاد می‌کنم که طالبان از حساب قوم جدا شود و به عنوان دشمن مردم افغانستان معرفی شود تا روحیه سربازان نیز تقویت گردد.

این گفته ها در حالی مطرح می‌شود که شورای امنیت ملی افغانستان نیز در نشست این هفته خود از سهل انگاری و غفلت مسئولان امنیتی ابراز نگرانی کرده و گفته است پس از این با مسوولانی که غفلت کنند با جدیت برخورد خواهد شد.

 

کلیدواژه