ثور 07, 1396 17:33 Asia/Kabul

رییس دفتر معاون اول رییس جمهور افغانستان گفت،حکومت برای کنار زدن جنرال دوستم  ترور فزیکی و سیاسی او را طرح ریزی کرده است.

به گزارش رادیو دری، رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان در یک گردهمایی در شهر شبرغان ولایت جوزجان  گفت که تمامی وعده‌های رییس جمهور غنی به جنرال دوستم شعارهای میان ‌تهی و پوچ بودند و حکومت برای کنار زدن آقای دوستم  ترور فزیکی و سیاسی او را طرح ریزی کرده است.

فرهمند رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان تاکید کرد که رییس جمهورافغانستان باید سیاست تک محوری را کنار بگذارد و مانند شعارهای انتخاباتی اش با قوم‌های ساکن افغانستان برخورد کند.

فرهمند می‌گوید حکومت به هر نحوه‌ی که باشد در تلاش است تا سایر اقوام را کنار بزند و قدرت را در انحصار خود بگیرد.

رییس دفتر جنرال دوستم می‌گوید که رییس جمهور تعهد‌های دوران کمپاین‌های انتخابات ریاست جمهوری‌اش را فراموش کرده و خلاف آن عمل می ‌کند.

در همین حال قدرت الله وطن رییس شورای جنبش جوانان ولایت جوزجان نیز در این گردهمایی از رییس جمهور خواست تا رفتار تک قومی خود را تغییر بدهد و با تمام اقوام افغانستان با نظر داشت عدالت اجتماعی برخورد نماید.

این درحالیست که جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان پیش از این نیز بارها از حکومت انتقاد کرده و گفته بود که رییس جمهور غنی برای وی صلاحیتی قائل نبوده و همواره در تصامیم حکومتی نادیده گرفته می‌شود.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است