سخنگوی نیروهای ارتش افغان به رادیو دری خبر داد : کشته و زخمی شدن 15 مخالف دولت افغانستان در ولایت فراه
(last modified 1396-02-09T08:32:13+00:00 )
ثور 09, 1396 13:02 Asia/Kabul

مسئولان محلی در غرب افغانستان میگویند در حملات هوایی نیروهای اردوی ملی این کشور در ولسوالی «بالابلوک» ولایت فراه دستکم  15 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و زخمی شدند.

«نورالحق خالقی»، سخنگوی نیروهای ارتش در فراه به رادیو دری گفت:  این عملیات نظامی در منطقه «قلعه‌کاه» در پی تجمع گروهی از طالبان به دلیل حمله بر مواضع نیروهای دولتی انجام شد که در نتیجه این تلفات به اعضای گروه طالبان وارد شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد ضربات سنگینی بر طالبان وارد شد افزود: منطقه‌ی «پلچک پنچرمینی» و «کمپ جدید شیوان»  از توابع ولسوالی بالابلوک  از حضور نیروهای مخالف مسلح دولت پاک‌سازی شد.

خالقی تصریح کرد: بر علاوه‌ی کشته شدن 6 طالب مسلح و زخمی شدن 9 تن دیگر از اعضای این گروه، منطقۀ محل تجمع طالبان بر اثر شلیک موشک کاملا منهدم شده‌است.
این مقام نظامی در فراه هم چنان گفت، خبرهای تایید ناشده‌ای وجود دارد که «ملا باری جان» یک تن از فرماندهان طالبان پس از اینکه قصد داشت عملیاتی را بر ضد نیروهای دولتی سازماندهی کند، در منطقۀ «شمال‌گاه» در مرکز ولایت فراه کشته و  2 تن از افرادش زخمی شده اند.
سخنگوی نیروهای ارتش در فراه بابیان اینکه در این حمله به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون اوضاع در این مناطق آرام است و مردم می‌توانند با خیالی آسوده به زندگی‌شان ادامه دهند.

این مقام نظامی در فراه هم چنان گفت، صبح امروز نیز در درگیری که در ولسوالی «بالابلوک» بوقوع پیوست دستکم 2 تن از طالبان کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند.

خالقی افزود: نیروهای امنیتی توان مقابله را از طالبان گرفته و بزودی عملیات‌های بیشتری را به دلیل تحکیم ثبات و امنیت در ولسوالی‌های نا امن فراه را راه اندازی خواهند کرد.

ولسوالی«بالابلوک» و منطقۀ «شمال‌گاه» در فراه از نا مناطق نا امنی به شمار می‌رود که طالبان در این محل‌ها حضور گسترده دارند و بیشترین عملیات‌های نظامی آنان درهمین جاه‌ها طرح‌ریزی می‌شود.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.