ثور 11, 1396 13:15 Asia/Kabul
  • هرات
    هرات

مردم ولایت هرات در غرب افغانستان با اعتراض به وضعیت کنونی در کشور و بویژه این ولایت خواستار پایان ناامنی ها و نابسامانی ها هستند.

 

به گزارش خبرنگار رادیو دری ترور، خشونت‌های فیزیکی، زد و خوردهای مسلحانه و افزایش معضلات اجتماعی در هرات مردم را به شدت نگران کرده و از مسئولان دولتی می‌خواهند تا به این نابسامانی‌ها  پایان دهد.

اعتراضات مردمی در حالی صورت می‌گیرد که در 24 ساعت گذشته در ولایت هرات 3 سوء قصد صورت گرفته که یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشته‌است.

عبدالوهاب یک تن از شهروندان هرات می گوید که افراد مسلح ناشناس روز گذشته برادرش را در مقابل چشمانش به قتل رساندند. وی با چشمانی اشک بار نارضایتی خود را از وضعیت کنونی در هرات ابراز و مسئولان دولتی را به بی توجهی به این اوضاع متهم کرد.

عبدالوهاب با بیان اینکه  برادرش با کسی دشمنی نداشته افزود: از این وضعیت ناهنجار که هر روز شاهد کشته شدن شهروندان هرات است خسته شده و نیروهای دولتی باید این معضل را ریشه‌یابی کنند.

دو تن دیگر از شهروندان هرات نیز مورد سوقصد قرار گرفته و به شدت مجروح شدند.

محمدرفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه‌ی هرات به رادیو دری گفت: مجروحان و یا کشته شدگانی از رویداد‌های این چنینی به این مرکز درمانی منتقل می‌شوند.

در همین حال مسئولان کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات از افزایش موارد ترور، جان باختن و زخمی شدن ساکنین این ولایت به دست افراد مسلح ناشناس اظهار نگرانی کرده و تاکید دارند: مردم باید برای شناسایی و بازداشت این افراد با دولت همکاری کنند.

مهدی حدید رییس این کمیته دسترسی آسان مردم به سلاح گرم را نگران کننده دانسته و بر توجه بیشتر نیروهای امنیتی به این قضایا تاکید کرد.

از سوی دیگر مسئولان امنیتی هرات می‌پذیرند که سلاح گرم به طور غیرقانونی در نزد شمار زیادی از مردم این ولایت وجود دارد.

عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی پلیس هرات به این باور است که جنگ و ناامنی در سال های گذشته سبب شده‌ که اسلحه در بین مردم پخش شود.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات، در هر ماه 15 رویداد اقدام به قتل، ترور و سوء قصد در ولایت هرات با استفاده از سلاح گرم صورت می‌گیرد.

فرماندهی پلیس هرات اما گفته‌است از آغاز سال جدید خورشیدی تا کنون تنها 10 مورد سوء قصد مسلحانه در این شهر رخ داده که پلیس نیز چندین تن را به ظن دست داشتن در این رویدادها بازداشت کرده‌است.

 

کلیدواژه