انتقاد سیاف از سیاست‌های حکومت وحدت ملی‎ افغانستان
(last modified 1396-02-12T06:27:52+00:00 )
ثور 12, 1396 10:57 Asia/Kabul
  • انتقاد سیاف از سیاست‌های حکومت وحدت ملی‎ افغانستان

شورای حراست و ثبات افغانستان پس از سه روز تاخیر از ۸ ثور یا روز پیروزی مجاهدین کشور در کابل تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در این محفل عبدالرب رسول سیاف رییس شورای حراست و ثبات و از رهبران پیشین جهادى، به کشورهای حامی تروریزم هشدار داد که حمایت آنان از گروه های تروریستی و مداخلات شان در امور افغانستان، عواقب سنگین و ناگواری به دنبال خواهد داشت.

آقای سیاف به روسیه هشدار داد که اگر از همکاری با مخالفان مسلح دست نکشند، قیمت مداخلات شان را چند برابر خواهند پرداخت.

این رهبر جهادی ضمن انتقاد شدید از حکومت وحدت ملى  این حکومت را به کشتی تشبه کرد که داخل ‌اش آب رفته و به یک پهلو روان است.

همچنان این رهبر جهادی و رییس شورای حراست و ثبات با حق خواندن نیروهای امنیتی کشور پیامی به گروه‌های هراس‌ افگن نیز داشت.

او گفت: "گروههای هراس‌افگن که جنگ‌ شان در برابر نیروهای امنیتی افغانستان را جهاد می‌نامند، جهاد نیست. اگر گفته‌ آنها درست باشد چرا هیچ یکی از مفتی‌هایی که جهاد را در برابر نظام افغانستان روا می‌دانند، خودشان واسکت مملو از مواد انفجاری را بر تن نمی‌کنند؟"

آقای سیاف همچنان اظهار داشت ما به نیروهای امنیتی اطمینان می‌دهیم که در یک وظیفۀ مقدس قرار دارند و آینده ‌شان با نصوص دینی تضمین شده‌است.

محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری نیز در این محفل راجع به سیاست‌های حکومت کنونی گفت: صدای مخالفت در برابر نظام بلند است اما متاسفانه حکومت در برابر خواسته‌ های مردم خاموشی اختیار کرده است.

شورای حراست و ثبات  افغانستان همچنان ازسران حکومت خواستند که به روند منزوی ساختن مجاهدین خاتمه بخشیده و آنان را در تصمیم گیری ها شریک سازند.

کلیدواژه