ثور 15, 1396 10:36 Asia/Kabul
  • توافق پاکستان و افغانستان برای عملیات‌ نظامی در «خط دیورند»

پاکستان و افغانستان برای آغاز عملیات‌ نظامی مشترک علیه تروریست‌ها در دو سوی خط دیورند ( مرز مشترک دوکشور ) به توافق رسیدند . 

به گزارش رادیو دری ، رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان که اخیرا به کابل سفر کرده بود، پس از بازگشت به  اسلام اباد اعلام کرد برای آغاز عملیات‌ مشترک علیه تروریست‌ها و سرکوب آنها در مناطق دو سوی خط دیورند با مقامات افغان به توافق رسیده ایم.

ژنرال «نوید مختار» افزود: به گروههای  تروریستی در دو سوی خط دیورند اجازه داده نخواهد شد تا دو کشورپاکستان و افغانستان  را ناامن کنند.

خبردیگر اینکه ، اشرف غنی  رئیس جمهور افغانستان به ژنرال نوید مختار گفته است تا زمانی که جنگ در کشورش  فروکش نکند و کابل از صداقت کامل اسلام‌آباد مطمئن نشود به پاکستان سفر نخواهد کرد.

 با این وجود گفته می‌شود  عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان قرار است به زودی از اسلام‌آباد دیدار کنند .

قبل از این نیز «رحمت‌ الله‌ نبیل» رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان در رابطه با سفر اخیرهیات پاکستانی  و مقامات نظامی این کشور به کابل گفته بود که این دیدارها و تعهدات توخالی به منظور منحرف کردن اذهان عمومی است.

 

کلیدواژه