ثور 16, 1396 12:03 Asia/Kabul
  •  تلفات درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستان

درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، 11 کشته و 45 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، درگیری 10 ساعته بین نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان که از روز گذشته (جمعه)  تا امروز ادامه داشت، 11 کشته و 45 زخمی بر جای گذاشت.

 این درگیری در مرز "چمن" از توابع ایالت بلوچستان در پاکستان اتفاق افتاد و نیروهای مرزی این کشور از سلاح سنگین به ویژه توپ و خمپاره‌ انداز استفاده کردند.

پنج کودک، دو  زن و چهار مرزبان پاکستانی از قربانیان درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستان هستند.

بر اثر ادامه درگیری، مرز مشترک پاکستان با افغانستان بسته شد.

ارتش پاکستان اعلام کرده است: گروهی از کارمندان سرشماری عمومی و آمار هم که تحت حفاظت واحدهای مرزبانی ارتش در یکی از روستاهای حومه شهر مرزی چمن مشغول کار بودند، هدف حمله قرار گرفتند که هفت نفر از آنها کشته و 18 نفر دیگر از آنان مجروح شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان، با احضار سرکنسول افغانستان در کویته ، درباره هدف قرار دادن مردم عادی توسط نیروهای مرزی این کشور، به وی اعتراض کرد.

این حادثه یک هفته پس از بازگشت هیات بزرگ پارلمانی پاکستان به ریاست "ایاز صادق"، رئیس مجلس ملی این کشور به افغانستان برای بهبود روابط و کمک به روند صلح در افغانستان، روی داد.

تنش میان دو کشور در ماه‌های اخیر افزایش چشم گیری یافته است و هر یک از دو طرف، دیگری را متهم می‌کند که برای جلوگیری از حملات گروه‌های مسلح در آن سوی مرز، اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد.