ثور 19, 1396 11:26 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولسوالی شیندند ولایت هرات میگویند در هفته‌های اخیر و در پی راه‌اندازی عملیات‌های نظامی در مناطق مختلف این ولسوالی دها قریه از حضور طالبان و تهدیدات امنیتی پاکسازی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این مقام‌ها خاطرنشان میکنند طالبان مسلح در بسیاری از نبردها تلفات و خساراتی را متقبل شده و از تحرکات ضد دولتی آنان کاسته شده‌ است.

«حکمت الله حکمت» ولسوال شیندند تاکید میکند، به دلیل افزایش قاچاق مواد مخدر در این ولسوالی به سایر نقاط کشور، مخالفان مسلح دولت نیز همراه با آنان فعالیت‌های نظامی شان را آغاز کرده‌اند.

حکمت با بیان اینکه در بسیاری از مناطق این ولسوالی ازجمله «زیرکوه» طالبان حضور و فعالیت گسترده‌یی دارند، گفت: در ماه‌های گذشته عملیات‌های نظامی نیروهای مشترک امنیتی افراد تفنگدار مخالف دولت را زمین‌گیر کرده و توان مقابله را از آنان گرفته‌ است.

وی اظهار داشت،نسبت به گذشته نیروهای امنیتی از آمادگی بهتری در مقابله  با طالبان برخوردار هستند و نخواهند گذاشت امنیت در این منطقه با خطر روبرو شود.

ولسوال شیندند ولایت هرات با اشاره بر اینکه در این منطقه 18 گروه مسلح مخالف دولت و افراد وابسته به حلقات تروریستی فعالیت دارند، افزود،این افراد بیش از 400 جنگجوی مسلح هستند که در بخش‌هایی از این ولسوالی مستقر شده و تا کنون فعالیت چندانی نداشته‌اند.

این مقام محلی هرات با ابراز نگرانی از ترافیک مواد مخدر از این ولسوالی به سایر نقاط ولایت‌های همجوار گفت، گروه‌های مسلح به دلیل تامین مخارج نظامی و خصوصی شان با استفاده از قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر اقدام به ایجاد نا امنی می‌کنند.

در همین حال «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش دارند تا جلو هرگونه فعالیت تخریبی گروه‌های مسلح مخالف  و قاچاقچیان مواد مخدر را بگیرند، گفت: با افرادی‌که در ترافیک مواد مخدر دخیل هستند نیز مبارزه‌ی جدی می‌شود.

با این وجود حکمت ولسوال شیندند تنها راه  بهتر شدن وضعیت امنیتی در این منطقه را تقسیم «شیندند» به 4 واحد اداری کوچکتر دانسته براجرایی شدن این طرح دولتی تاکید کرد.

رییس جمهور «غنی»  2 سال و نیم قبل دستور داده بود که شیندند به 4 ولسوالی کوچکتر به دلیل تامین امنیت و توسعه‌ی شهری تقسیم شود اما تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته‌است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.