ثور 19, 1396 17:35 Asia/Kabul
  •  افغانستان چهارمین کشور جنگ زده جهان

مرکز بین المللی تحقیقات راهبردی ، افغانستان چهارمین کشور جنگ زده جهان دانست .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ازکابل ، مرکز بین المللی تحقیقات راهبردی با انتشار گزارشی اعلام کرد افغانستان پس از مکزیک ، سوریه و عراق ، چهارمین کشور جهان است که بیشترین درگیری ها  و تلفات انسانی را درسال دوهزاروشانزده میلادی به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش،کشورهای عراق، افغانستان، یمن، سومالی، سودان، ترکیه، سودان جنوبی و نیجریه پس از مکزیک و سوریه، در فهرست بیشترین تلفات انسانی در درگیریهای مسلحانه قرار دارند.

چندی پیش دفتر نمایندگی سازمان ملل  در افغانستان با انتشار گزارشی از وضعیت تلفات انسانی در سه ماه اول سال جاری میلادی اعلام کرد : دراین مدت هفتصد وپانزده غیرنظامی افغان کشته و بیش از هزار وچهارصد وشصت غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش سازمان ملل ، کابل ، هلمند ، قندهار ، ننگرهار و ارزگان به ترتیب بیشترین تلفات انسانی را در سه ماه اول سال جاری میلادی به خود اختصاص دادند.

این درحالی است که درسال دوهزاروشانزده میلادی سه هزار وپانصد غیرنظامی در افغانستان کشته و بیش از یازده هزار وچهارصد غیرنظامی دیگر زخمی شدند که این میزان تلفات درمقایسه با سال دوهزاروپانزده بیش از سه ونیم درصد افزایش یافت.

 

 

 

 

 

کلیدواژه