انتقال پاسگاههای امنیتی ولسوالی‌های «بکواه و گلستان» ولایت فراه به مناطق دیگر
(last modified 1396-02-20T08:59:53+00:00 )
ثور 20, 1396 13:29 Asia/Kabul

مقام‌های نظامی در غرب افغانستان به رادیو دری میگویند، برخی پاسگاه‌های امنیتی به دلیل عدم استفاده از آن در تامین امنیت  در ولسوالی‌های «بکواه و گلستان» ولایت فراه  به مکان‌های دیگری منتقل خواهد شد.

این مراکز امنیتی متعلق به نیروهای اردوی ملی ولایت فراه است که در مسیر بزرگراه واقع شده و مسئولان دولتی  باور دارند نیازی به این پاسگاه‌ها نیست.

«نورالحق خالقی»، سخنگوی ارتش فراه به رادیودری گفت، پوسته‌های امنیتی که در مسیر ولسوالی‌های بکواه و گلستان این ولایت که در تأمین امنیت موثر نیستند، مسدود و به مناطقی منتقل خواهد شد که نا امنی‌های بیشتری در آنجا وجود دارد.

خالقی با بیان اینکه این پوسته‌ها مربوط به فرماندهی لوای دوم ارتش فراه  میباشد، افزود، داین مناطق چندی قبل مورد توجه نیروهای مخالف  مسلح دولت بود اما اکنون امنیت در این محل‌ها بهبود یافته و نیازی به حضور بیشتر نیروهای ارتش افغان نیست.

وی با اشاره بر اینکه تا هنوز  نیروهای ارتش در فراه نیازمندی‌های نظامی فراوانی دارند اما گفت: تلاش‌ها به دلیل تجهیز و تکمیل نیروهای اردوی ملی در سراسر ولایت فراه  وجود دارد.

در همین حال «جمیله امینی» رییس شورای ولایتی فراه در گفت‌وگو با رادیودری این اقدام نیروهای امنیتی را عجولانه خواند و گفت: مناطق مختلفی در ولسوالی‌های گلستان و بکواه هم اکنون در تسلط کامل نیروهای طالبان قرار دارد و هنوز از تهدیدات امنیتی کاسته نشده‌است.

امینی با اشاره به حضور تفنگداران مخالف دولت در بخش‌های مختلف فراه تصریح کرد، دولت افغانستان باید به دلیل تامین امنیت مناطق مسکونی و به ویژه مسیر بزرگراه پاسگاه‌های معیاری و بیشتری را افراز کند.

وی از مسئولان امنیتی فراه خواست تا به دلیل تامین امنیت و مقابله با افراد مسلح مخالف دولت این پاسگاه‌ها را منتقل نکنند و بیشتر به منظور استفاده درست از آن تجهیز کنند.

سخنگوی نیروهای اردوی ملی افغانستان در ولایت فراه نیز با  رییس شورای ولایتی فراه هم نظر است و تاکید میکند که فراه به عنوان یکی از نامن ترین مناطق افغانستان نیاز دارد تا نیروهای بیشتر امنیتی در آن مستقر باشند و در تامین امنیت فراه تلا ش کنند.

در جریان عملیات خالد، نیروهای ارتش افغانستان ضمن پاکسازی ولسوالی‌های بکواه و گلستان از حضور طالبان مسلح قصد دارند تا پوسته‌های امنیتی را از مناطقی که نیاز نیست جمع کرده و در مناطق مورد ضرورت  مجددا افراز کنند.

ولسوالی‌های «بکواه و گلستان» در یک دهه‌ی گذشته همواره محلی برای نبردهای خونین بین نیروهای وابسته به گروه طالبان و دولت افغانستان بوده‌است.

ساکنین این مناطق ضمن نگرانی از بدترشدن وضعیت امنیتی در ولسوالی‌هایشان از دولت می‌خواهند تا  به دلیل جلوگیری از بازگشت طالبان پاسگاه‌های بیشتر امنیتی را در مسیر بزرگراه و حتی مناطق مسکونی ایجاد کند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.