ثور 21, 1396 11:21 Asia/Kabul

صدها نفر از مردم و فعالان مدنی در غرب افغانستان از نیروهای امنیتی کشور حمایت کرده و حملات مسلحانه‌ی سربازان پاکستانی به خاک افغانستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،در همایشی که به منظور حمایت از قوای مسلح کشور در هرات برگزار شده بود، مقام‌های محلی، فعالان مدنی و سایر اقشار مردم اشتراک کرده بودند.

اشتراک کنندگان این گردهمایی حملات اخیر پاکستان را تجاوز آشکار این کشور به افغانستان دانسته و ضمن محکومیت این رویداد به دولت پاکستان هشدار دادند مردم افغانستان همراه و همگام نیروهای امنیتی شان هستند و حتی حاضرند تا در سنگرهای نبرد علیه متجاوزین پاکستانی بجنگند و از خاک کشورشان دفاع کنند.

«عبدالله عزیزی» از برگزار کنندگان این همایش اتحاد، همدیگر پذیری و برادری را رمز پیروزی مردم افغانستان دانست و تاکید کرد: مردم افغانستان هرگز به هیچ کشوری اجازه نخواهند داد تا امنیت مردم را با خطر روبرو کرده و فکر اشغال و تجاوز به افغانسان را در سر داشته باشند.

«حمید» از فعالان مدنی در هرات ضمن تاکید بر اینکه اقدامات اخیر اردوی پاکستان تجاوز نظامی به افغانستان است، گفت: مقاومت و شجاعت نیروهای امنیتی افغانستان در برابر این رویداد قابل تقدیر است.

وی به حمایت پاکستان از گروه‌های مسلح مخالف دولت اشاره کرد و افزود: پاکستان با این اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی چهره‌ی واقعی خود را به جهانیان نشان داده‌است.

«محمدآصف رحیمی» والی هرات نیز که در این همایش حضور داشت پشتیبانی و حمایت مردم افغانستان از نیروهای امنیتی شان را در هر چه بهتر شدن اوضاع و بالارفتن روحیه‌ی مقاومت و پاسداری از کشور در بین این نیروها مثمر ثمر دانست.

این همایش مردمی و مدنی در ولایت هرات در حالی برگزار می‌شود که چند روز قبل نظامیان پاکستانی با شکستن حریم مرز افغانستان وارد خاک این کشور شدند که این اقدام آنان با واکنش نیروهای مسلح افغانستان روبرو شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه