ثور 21, 1396 12:20 Asia/Kabul

سال‌هاست که غصب زمین‌های دولتی و خصوصی از دغدغه‌های مردم و مسئولان ولایت هرات شده و بارها بر سر این موضوع درگیری‌هایی نیز روی داده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اکنون مسئولان شورای ولایتی هرات نیز از این روند ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند: بیشترین زمین‌های دولتی توسط افراد زورمند غصب شده و هیچ برنامه‌ای برای بازپس‌گیری آن وجود ندارد.

«توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات با بیان اینکه تمامی زمین‌های دولتی در داخل و بیرون شهر هرات از سوی افراد بانفوذ غصب شده، گفت: هنوز دیده می‌شود که این روند هم چنان ادامه دارد.

طاهری با ابراز نگرانی از حمایت برخی مسئولان دولتی از غاصبان زمین در هرات افزود: باید به هرگونه ممکن جلو حیف و میل شدن اموال دولتی و غصب زمین‌های باارزش دولتی توسط افراد و گروه‌های مافیای زمین گرفته شود.

از سوی دیگر مقام‌های محلی هرات هرگونه همکاری مسئولان دولتی با غاصبین زمین را رد کرده و تاکید کردند: دولت افغانستان  غاصبان زمین های دولتی و خصوصی را بر اساس قانون محاکمه و مجازات می‌کند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت: در سال‌های گذشته برخی افراد اقدام به غصب زمین‌های دولتی در هرات کرده بودند که تا کنون هزاران هکتار از این زمین‌ها از آنان پس گرفته شده و آنان نیز به ادارات عدلی و قضایی معرفی شدند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه