ثور 23, 1396 14:05 Asia/Kabul
  •  قاسمی: ایران و افغانستان باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم هوشیاری تهران و کابل در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت وگو با خبرگزاری صدای افغان(آوا)، با اشاره به روابط ایران و افغانستان گفت: در جهان امروز عناصر مخربی وجود دارند که سعی می کنند روابط کشورها به خصوص کشورهای اسلامی و همسایگان را مختل کنند و اجازه ندهند این گونه کشورها به خصوص مثل ایران و افغانستان که دارای اشتراکات بسیاری هستند، بتوانند همکاری های خود را توسعه بدهند.

قاسمی افزود: ایران و افغانستان باید از روابط، تاریخ، ارتباط ملت ها، فرهنگ و زبان و بسیاری از اشتراکاتی که بین دو کشور وجود دارد، مواظبت کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه افغانستان امروز یک کشور مستقل است ، تاکید کرد: ایران با احترام به حاکمیت و مردم افغانستان، همکاری های خود را با این کشور ادامه خواهد داد.

قاسمی همچنین درباره سیاست جدید آمریکا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان اظهار کرد: سیاست آمریکا عواقب جبران ناپذیری دارد و باعث ایجاد مشکلات بیشتر در منطقه شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: خیلی از مسائل منطقه، الزاما راهکار نظامی ندارد و باید با گفت وگو، مشارکت و همکاری بین کشورهای منطقه و دولت ها با مردم شان، حل شود.

قاسمی تاکید کرد: احترام به حاکمیت ارضی و تمامیت کشور و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها، باید یک اصل اساسی در نگاه همه  کشورها به یکدیگر باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به حضور مهاجرین افغانستانی در ایران گفت: خواهران و برادران افغانستانی که در ایران هستند از مجموع امکاناتی که برای شهروندان ایرانی وجود دارد استفاده می کنند.

 

کلیدواژه