آغاز زیباسازی هرات با همت شهرداری
(last modified 1396-02-25T13:29:27+00:00 )
ثور 25, 1396 17:59 Asia/Kabul

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شهرداری هرات کار پخته‌کاری راه‌روها و نصب چراغ‌های برقی برای تنویر باغ ملت را با هزینه‌ی بالغ بر 20 میلیون افغانی آغاز کرده‌ است.

باغ ملت بر فراز تپه‌های شمال شهر هرات یکی از محل‌های تفریحی ساکنین ولایت هرات است.

«فرهاد نیایش» شهردار هرات گفت: 11000 متر مربع از راه‌روهای داخل این باغ به شکل اساسی کانگریت می‌شود و چوکی نیز در کنار این راهروها برای استفاده مردم نصب خواهد شد.

شهردار هرات افزود: بیشتر از 20 میلیون افغانی از بودجه‌ی شهرداری هرات برای زیبا سازی این باغ به مصرف خواهد رسید.

نیایش با بیان اینکه تلاش‌ها به دلیل نوسازی و به‌سازی پارک‌های داخل شهر هرات به شدت ادامه دارد، تصریح کرد: در روزهای نزدیک پارک ملک‌یار شهر هرات نیز با هزینه‌یی بالغ بر 60 میلیون افغانی به شیوه جدید بازسازی خواهد شد.

شهردار هرات گفت: قرار است در این پارک بزرگ که در مرکز شهر هرات ساخته شده چمن‌های مصنوعی و میادین ورزشی در آن ایجاد و به دلیل استفاده بهتر از آن تنویر شود.

این مقام محلی هرات تاکید دارد: درصد بلندی از بودجه‌ی مصرفی سال 1396 اداره‌ی شهرداری را برای نوسازی و به‌سازی پارک‌های تفریحی اختصاص داده‌است.

بنا به باور مسئولان شهرداری هرات ایجاد پارک‌های زیبا و مراکز تفریحی درشهر برای مردم این امکان را می‌دهد تا با حضور در آن لحظاتی اززندگی شان را به دور از دغدغه‌های همیشگی سپری کنند.

در شهر هرات بیشتر از 10 پارک تفریحی وجود دارد که به دلیل هراس مردم از ناامنی و سرقت‌های مسلحانه این پارک‌ها مراجعین کمتری دارد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.