ثور 26, 1396 16:50 Asia/Kabul

مرحله بهاری تطبیق واکسن بیماری پولیو (فلج اطفال) درولایت سمنگان آغاز شد و قرار است هزاران کودک زیرپنج سال شامل این برنامه شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،دکتر نظر محمد احمدی آمر معافیت های ریاست صحت عامه ولایت سمنگان ضمن بیان اینکه «کمپاین بهاری تطبیق واکسین پولیو (فلج اطفال) در این ولایت آغاز شده است تصریح کرد : که این برنامه به مدت ۵ روز ادامه ادامه خواهد یافت .

مسئول بخش معافیت های ریاست صحت عامه ولایت سمنگان همچنین گفته است که شهر ایبک مرکز این ولایت و ۶ ولسوالی آن تحت پوشش برنامه واکسن اطفال قرارگرفته است .
به گفتهٔ دکتر احمدی در این برنامه بیش از ۱۰۴ هزار کودک زیر سن ۵ سال واکسن خواهند شد تا در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه شوند.
وی تصریح کرد که برنامه واکسن کودکان به صورت خانه به خانه راه اندازی گردیده وتیم های سیار صحی به خانواده ها این خدمات را ارائه خواهند داد .

به گفته مقامات ریاست صحت عامه ولایت سمنگان دراین برنامه بیش از 8 هزارتن درقالب 401 تیم صحی موظف شده اند تا برنامه واکسن پولیو را به انجام رسانند .

گفتنی است که هرساله برنامه واکسن پولیو دردو نوبت بهاری وپاییزی درولایات ومناطق مختلف افغانستان راه اندازی می گردد وهزاران کودک واجد شرایط دربرابر این بیماری لا علاج واکسینه می شوند .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.

 

کلیدواژه