ثور 26, 1396 17:50 Asia/Kabul

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی صبح امروز در راس هیاتی از مسئولان دولتی تحت تدابیر امنیتی وارد ولایت هرات شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عبدالله و هیئت همراهش درسومین کنفرانس اقتصادی و نمایشگاه تولیدات صنایع داخلی که به ابتکار اتحادیه صنعتگران ولایت هرات به منظور معرفی و شناسایی بهتر تولیدات داخلی،ظرفیت و توانمندی فابریکات صنعتی این حوزه  برگذار گردیده بود اشتراک کرد.

رئیس اجراییه حکومت وحدت ملى در این کنفزانس اقتصادى گفت: آنچه را هرات مستحق آن است ما قادر به برآورده شدن آن نبوده ایم، اما اراده ما نسبت به خدمت گزارى به این ولایت پا برجاست.

 عبدالله عبدالله از محمد اسماعیل خان وزیر انرژی و آب سابق افغانستان به دلیل بنیان گزارى پارک صنعتى ولایت هرات سپاسگزارى کرد , وعده سپرد که به خواسته هاى برحق صنعت کاران توجه جدى صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امنیت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مسئولان محلی به آن توجه داشته باشند، تصریح کرد: مردم افغانستان ، بازرگانان و صاحبان مشاغل بخصوص باید از امنیت و آرامش  برخوردار باشند تا بتوانند اشتغال زایی کرده و به اقتصاد افغانستان کمک کنند.

رییس اجراییه دولت افغانستان با اشاره بر اینکه شهرک‌های صنعتی در کشور می‌توانند تا خودکفایی‌های اقتصادی را  ایجاد کنند بر تسریع  ایجاد کانالازاسیون و زیرساخت‌های شهرک صنعتی هرات تاکید کرد.

عبدالله از ولایت هرات به عنوان یکی از مهم‌ترین ولایت‌های افغانستان نام برد که در همه‌ی بخش‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر زندگی همه‌ی مردم افغانستان داشته باشد.

رییس اجراییه دولت افغانستان به مردم هرات اطمینان داد به وعده‌هاییکه به دلیل توسعه‌ی شهری، ایجاد اشتغال و گسترش صنعت و تجارت داده است، متعهد می‌باشد و این ولایت و مردمان آن را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره براینکه قرار است بزودی 7 مرکز مجهز درمانی و کلینیک‌های بهداشتی در ولایت هرات از سوی وزارت صحت‌عامه به بهره‌برداری سپرده شود، گفت: بند «پشتان»  به دلیل آبگیری روستاهای ولسوالی‌های کرخ، گذره و پشتون زرغون بر روی دریای هریرود ایجاد خواهد شد، کار آن بنا به دلایل ناموجه تعطیل شده که در اولین نشست تدارکات ملی در این خصوص فیصله خواهد شد.

عبدالله عبدالله به موافقتنامه‌هایی اشاره کرد که در خصوص تمدید خط آهن، انتقال پایپ لاین گاز و افزایش انرژی برق وارداتی با کشور ترکمنستان به امضا رسیده و در قدم نخست ساکنین ولایت هرات هستند که از آن بهره‌مند خواهند شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه