اعتراض مردم هرات به بسته شدن راه ها پس از سفر مسئولان دولتی به این ولایت‎
(last modified Wed, 17 May 2017 11:51:51 GMT )
ثور 27, 1396 16:21 Asia/Kabul

شهروندان هرات با ابراز انتقاد از بسته شدن راه‌ها، هنگامی‌که مسئولان دولتی از کابل به این ولایت می‌آیند تاکید کردند: هیچکسی به فکر مردم و حل مشکلات آنان نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این اعتراضات مردمی همزمان با سفر «عبدالله عبدالله» رئیس اجراییه دولت وحدت ملی به غرب افغانستان است که روز گذشته خیابان‌های اصلی شهر به دلیل تامین امنیت از سوی فرماندهی پلیس هرات به روی مردم بسته شده بود.

ساکنین هرات با بیان اینکه مسدود شدن راه‌های اصلی شهر به روی تردد وسایط نقلیه و در برخی خیابانها منع ورود افراد پیاده مشکلات فروانی را برای مردم ایجاد کرده‌است، گفتند: هر زمانیکه یکی از مسئولان دولتی از کابل به هرات سفر می‌کند این راه‌ها به روی ترافیک مسدود می‌شود و هزاران دردسر را برای مردم این شهر بوجود میاورد.

مردم اعتراض دارند که چرا در پی سفر مهمانانی از کابل به هرات راه‌ها بسته میشود و حتی برای مریض‌داران نیز اجازه‌ی تردد داده نمی‌شود.

آنها از رییس جمهور خواستند تا از این پس این سفرها باعث ایجاد مشکل برای مردم نشود.

در برخی از خیابانها حتی افراد پیاده هم نمیتوانستند به نسبت قیودات امنیتی عبور و مرور داشته باشند.

بیشتر از هرجای دیگر مسدود کردن خیابان منتهی به شفاخانه‌ی هرات برای مردم بیشترین مشکل را ایجاد کرد.

مسئولان شورای ولایتی هرات نیز از مسدود شدن برخی از خیابانهای هرات به دلیل حضور رییس اجراییه کشور صدای اعتراضشان را بالا کرده و تاکید کردند: باید در هر وضعیتی مردم در آرامش بسر ببرند و مشکلی برای آنان از سوی دولت ایجاد نشود.

با این حال مسئولان محلی و امنیتی ولایت هرات تاکید دارند: این تدابیر امنیتی به دلیل جلوگیری از حملات احتمالی تروریستی در این شهر تا زمان حضور رییس اجراییه لحاظ شده‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه