ثور 28, 1396 12:29 Asia/Kabul

مقام‌های امنیتی تایید کرده‌اند که در تیراندازی افراد مسلح ناشناس بر خودرو حامل نیروهای ارتش در ناحیه‌ی نهم شهر هرات دستکم یک تن از این سربازان کشته و یک تن دیگر زخمی شده‌است.

در یک هفته‌ی گذشته این دومین باریست که افراد مسلح مخالف دولت اقدام به انجام حملات تروریستی می‌کنند.

روز جمعه‌ی گذشته یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه‌ی «حاجی عباس» در ناحیه‌ی نهم شهر هرات توسط افراد ناشناس منفجر شد که 24 کشته و زخمی از افراد غیرنظامی برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «عبدالاحد ولی‌زاده» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت هرات به رایودری گفت:  همه روزه یک موتر عمله سربازان اردوی ملی را از این منطقه جمع‌آوری و به پایگاه 207 ظفر منتقل می‌کند که صبح امروز مورد حمله افراد ناشناس مسلح قرار گرفته است.
ولی‌زاده گفت: این حمله مسلحانه در منطقه‌ی «عمه سکینه» روی داده که در نتیجه 2 تن از سربازان ارتش کشته و زخمی و هم چنان یک تن از افراد غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

"این مقام نظامی هرات با بیان اینکه سرنشینان این خودرو، کارمندان شفاخانه‌ی نظامی قول اردوی 207 ظفر بودند، افزود: به اتهام این حمله مسلحانه تا کنون کسی بازداشت نشده است.

شاهدان عینی گفته‌اند: 2 فر موتورسیکلت سوار را دیده‌اند که خودشان را به موتر حامل نیروهای ارتش نزدیک کرده و به گلوله باری پرداختند.

آنان هم چنان با ابراز نگرانی از این وضعیت گفته‌اند: افراد مهاجم پس از این اقدام متواری شده و هیچ نیروی امنیتی نیز در این محل حضور نداشته‌است.

با این حال ولی‌زاده تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از این رویدادها و مهار حملات مسلحانه بر نیروهای امنیتی تدابیر ویژه روی دست گرفته شده‌است که بزودی اجرایی خواهد شد.

وی همکاری‌های مردم را در هرچه بهتر شدن وضعیت امنیتی در ولایت هرات موثر دانست و تاکید کرد: مردم باید متوجه رفت‌وآمدهای مشکوک باشند و اگر چنین صحنه‌هایی را مشاهده کردند آن را به مسئولان امنیتی گزارش دهند تا دیگر شاهد این روی‌دادها نباشیم.

ساکنین ولایت هرات در غرب افغانستان از آغاز سال جاری خورشیدی تا کنون شاهد تحرکات مخالفان مسلح دولت بوده و نگران آینده‌ی وضعیت زندگیشان هستند.                                                                                       

 

 

 

کلیدواژه