ثور 29, 1396 08:49 Asia/Kabul

در کنار تمامی دیگر ایرانیان مقیم در خارج از کشور ، ایرانیان مقیم در کابل امروز جمعه بیست و نهم ثور با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران به پای صندوق های رای رفتند تا دوازدهمین رییس جمهور کشورشان را برگزینند .

فرایند اخذ رای راس ساعت هشت صبح امروز با حضور کادر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل رسما شروع شد و پس از آن صدها تن از شهروندان ایرانی مقیم در کابل با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت افغانستان به پای صندوق های رای رفتند تا نامزد مورد نظرشان برای احراز سمت ریاست جمهوری ایران را برگزینند .

رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در گفتگو با رادیو دری خاطر نشان ساخت که : از نخستین ساعات اولیه ی امروز روند رای گیری از ایرانیان مقیم در کابل در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران آغاز شده که این روند با حضور گسترده ی ایرانیان مقیم در کابل هم چنان در حال برگزاری است .

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران هم چنین تاکید کرد که حضور گسترده ی ملت ایران در مراکز رای دهی داخل و خارج از ایران نشان از اقتدار و همبستگی ملی ملت مسلمان ایران است که در واقع گویای مسوولیت شناسی مردم ایران در برابر سرنوشت شان است .

افزون بر این حسین محمودیان یکی از صدها شهروند رای دهنده ی  ایرانی انگیزه ی اشتراکش در فرایند انتخابات را ادای سهم در آینده ی کشورش خواند و تاکید کرد که شرکت در انتخابات یک نوع سهم گرفتن از اداره ی کشور در چهار سال آینده است که هر ایرانی می تواند با استفاده از حق رایش در این امر نقش ایفا کند .

گفتنی است که مسوولان در سفارت جمهوری اسلامی ایران می گویند که تمامی تمهیدات جهت شرکت شهروندان ایرانی مقیم در کابل برای رای دهی در نظر گرفته شده و رای دهندگان با مشکل روبرو نخواهند شد هم چنین پولیس کابل نیز با روی دست گرفتن تدابیر امنیتی بیشتر ، زمینه را برای حضور رای دهندگان مساعد کرده است .

کلیدواژه