ثور 30, 1396 14:24 Asia/Kabul
  • عزیمت رئیس جمهوری افغانستان به عربستان

رئیس جمهوری افغانستان برای شرکت در نشست ریاض که با حضور کشورهای عربی و آمریکا برگزار می شود، کابل را به مقصد عربستان ترک کرد.

به گزارش ایرنا، «محمداشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان به دعوت رسمی"سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان امروز شنبه عازم ریاض شد.

قرار است نشست سران کشورهای عربی با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا فردا (یکشنبه) در ریاض پایتخت عربستان، آغاز شود

عربستان از 50 کشور عربی و مسلمان از جمله 17 تن از سران کشورها برای شرکت در این نشست دعوت کرده و قرار است دونالد ترامپ برای شرکت کنندگان سخنرانی کند .

عربستان درصدد است  خود را از اتهام های پشتیبانی از تروریسم و به ویژه حمله 11 سپتامبر به برج های دو قلو که اسناد فاش شده مشارکت اتباع این کشور را در آن رویداد نشان می دهد، مبرا کند و گفته می شود مبالغ گزافی را در این زمینه هزینه کرده است.

«احمد سعیدی» کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای افغانستان امروز (شنبه) در صفحه اجتماعی خود نوشت ، پادشاه عربستان تلاش می کند تا در ریاض، یک نشست دو جانبه میان «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان و «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، برگزار کند.

 

 

کلیدواژه