تاکید افغانستان بر گسترش روابط دوجانبه با ایران
(last modified 1396-02-30T11:50:14+00:00 )
ثور 30, 1396 16:20 Asia/Kabul
  • تاکید افغانستان بر گسترش روابط دوجانبه با ایران

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بر لزوم گسترش روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ازکابل، « شاه حسین مرتضوی» سخنگوی  ریاست جمهوری افغانستان بعد از ظهر روزشنبه در نشستی خبری در کابل با بیان اینکه دولت کابل با جمهوری اسلامی ایران روابط نیک و حسنه دارد گفت، به زودی پنج کمیته کاری برای تقویت همکاریهای دوجانبه درعرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی تشکیل می شود .

مرتضوی افزود ، چندی پیش مقامات ارشد افغانستان از" محمد جواد  ظریف"  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران میزبانی کردند که این مسئله گویای روابط نیک و رو به گسترش دو کشور است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان همچنین دربخش دیگرسخنانش تاکید کرد، دولت کابل هیچ یک ازگروههای تروریستی را درآغوش خود نگرفته است و اجازه نمی دهد این گروهها از خاک این کشور ضد همسایگان وکشورهای منطقه استفاده کند.

مرتضوی با بیان اینکه کشورهای اسلامی قربانیان اصلی تروریسم هستند افزود ،همه کشورهای منطقه وفرامنطقه ای باید بطور جدی  با تروریسم مبارزه کنند.

 «شاه‌حسین مرتضوی»  در نشست خبری امروز درکابل  همچنین اعلام کرد برنامه جدید دولت افغانستان  برای رسیدن به اجماع در مبارزه با مخالفان  و برقراری صلح و ثبات  دراینکشور بزودی آغاز می‌شود.

وی افزود: در این روند، افغانستان با کشورهای منطقه‌ای در امر مبارزه با تروریسم به موضع واحد دست خواهد یافت و کشورهای اسلامی باید در مبارزه با این پدیده مسئولیت بیشتری را بپذیرند.

معاو ن سخنگوی ریاست‌ جمهوری افغانستان همچنین در واکنش به تبعید احتمالی ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان به ترکیه گفت: وی صرفا برای درمان به ترکیه سفر کرده و امیدواریم پس از بهبود وضعیت جسمانی دوباره به افغانستان باز گردد .

مرتضوی همچنین به گزارش‌های تأیید نشده از کمک مالی روسیه به گروه طالبان اشاره کرد و گفت: ما با همه کشورهای منطقه به جز پاکستان رابطه نیک و صمیمانه داریم اما از سایر کشورها نیز می‌خواهیم که با ما رابطه دولت محور داشته باشند.

 

 

کلیدواژه