ثور 31, 1396 12:35 Asia/Kabul

بیش از 13 هزار تن از فارغ التحصیلان صنوف دوازدهم مکاتب هرات در آزمون کنکور امسال شرکت خواهند کرد و بیش از 55 درصد این رقم را دختران تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان دانشگاه ولایت هرات گفته‌اند: تمامی تدابیر برای برگزاری آزمون ملی کنکور در هرات گرفته شده و هم اکنون متقاضیان در حال دریافت کارت ورود به این آزمون هستند.

روز گذشته هیات فنی برگزاری امتحان کنکور از مرکز افغانستان به ولایت هرات آمده  و روند توزیع کارت‌های ورود متقاضیان را آغاز کرده‌اند.

«بصیراحمد دانشیار» سخنگوی دانشگاه هرات  با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی فرا راه متقاضیان حضور در آزمون امسال وجود ندارد، گفت:  موضوع قابل توجه در امتحان کانکور سال 96 حضور پر رنگ دختران است که بیش از نیمی از متقاضیان را شامل می‌شود.

بسیاری از متقاضیان کنکور امسال نسبت به حضور پر رنگ دختران در این امتحان خوشبین اند، اما آنان نبود فرصت‌های شغلی مناسب پس از پایان دانشگاه برای بانوان را نگران کننده می‌دانند.

برخی از داوطلبان کنکور با بیان اینکه همه ساله تعداد متقاضیان دختر در این آزمون بیشتر می‌شود، گفتند: دولت افغانستان تا کنون برنامه‌یی برای جذب این فارغان دانشگاه‌ها در ادارات دولتی و بخش‌های خصوصی کاری انجام نداده‌است.

روند توزیع کارت‌های ورود برای متقاضیان از روز گذشته در هرات آغاز شده و قرار است تا امروز و فردا نیز برای متقاضیان کارت توزیع شود.

در همین حال مسئولان دانشگاه هرات تاکید کردند: به دلیل شفافیت بیشتر در روند اخذ امتحان کنکور تمامی متقاضیان «بایومتریک» یا انگشت نگاری می‌شوند.

اما بسیاری از داوطلبان کانکور امسال از بی نظمی در ارایه‌ی کارت‌های ورود به این آزمون شکایت دارند.

امتحان کنکور امسال در ولایت هرات قرار است در روزهای 3 شنبه، 4 شنبه و 5 شنبه همین هفته برگزار شود.

آنگونه که مسئولان دانشگاه هرات گفته‌اند: کانکور شبانه، خصوصی و متفرقه نیز هم‌زمان با کنکور عمومی برگزار خواهد شد.

از بیش از 13 هزار 400 متقاضی کنکور قرار است تنها  4 هزار و 625 تن جذب دانشگاه هرات شوند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه