جوزا 01, 1396 14:59 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت غور در غرب افغانستان از راه‌اندازی عملیات پاکسازی (خالد 6) در بخش‌های مختلف این ولایت خبر داده تاکید کردندT این عملیات تا پاکسازی کامل ولسوالی شهرک از حضور طالبان ادامه خواهد داشت.

در سال جاری این برای نخستین باریست که عملیات نظامی وسیعی با هدف سرکوب طالبان مسلح آن هم در ولایت کوهستانی غور از سوی نیروهای مشترک امنیتی افغان راه اندازی شده است.
«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور در گفت‌وگو با رادیودری با اشاره بر اینکه بر علاوه نیروهای امنیتی دراین عملیات خیزش‌های مردمی نیز از چندین قسمت ولسوالی «شهرک» اغاز شده افزود، در این عملیات که اکنون نیز به شدت ادامه دارد 17 تن از طالبان مسلح کشته  و زخمی شدند و چند موضع و مقادیری جنگ افزارهای نظامی آنها از جمله 30 دستگاه موتر سایکل و وسیله نقلیه مخالفین بدست نیروهای امنیتی افتاد و 5 حلقه مین فرش شده دشمن نیز توسط نیروهای امنیتی خنثی گردید.

خطیبی با بیان اینکه  20 قریه از وجود طالبان پاک سازی شده خاطرنشان کرد، هم اکنون درگیری در مناطق «جوی سبز»، «خره سنگ» و «مسجد نگار» از توابع ولسوالی شهرک ادامه دارد و تا کنون در این عملیات نظامی مولوی «شریفی» یکی از مسئولان نظامی گروه طالبان کشته شده است.

این مقام محلی ولایت غور پذیرفت که در انفجار مین کارگذاری شده‌ی طالبان در ولسوالی شهرک یک دستگاه موتر نظامیان پولیس منهدم ، 3 تن از  نیروهای امنیتی کشته و 7 تن دیگر از جمله «محمد کبیری» ولسوال شهرک زخمی شده است.
بنا به گفته‌ سخنگوی والی غور، طالبان در حال حاضر در تمام نقاط این ولایت تحرکات خود را آغاز کرده اما نیروهای امنیتی به دلیل سرکوبی آنان تدابیر جدی را روی دست گرفته اند و قرار است عملیات (خالد 6) تا 3 ماه دیگر ادامه پیدا کند.
ولایت کوهستانی و دور افتاده‌ی غور سال‌هاست که به محلی برای حضور و فعالیت گروه‌های مسلح مخالف دولت و افراد مسلح غیرمسئول مبدل شده‌است.

مسئولان دولتی در این ولایت گفته‌اند: قاچاقچیان مواد مخدر نیز با استفاده از وضعیت بد امنیتی دراین منطقه اقدام به قاچاق مواد مخدر از شمال افغانستان به جنوب این کشور می‌کنند.

جزئیات این خبر در گزارش محمدی موجود است.