جوزا 02, 1396 16:38 Asia/Kabul

در نبرد امروز بین 2 گروه از افراد وابسته به طالبان در ولسوالی «شیندند» ولایت هرات تا کنون 11 تن از طرفین درگیری کشته و زخمی شدند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات باتایید این خبربه رادیودری گفت: این درگیری بین افراد «ملاصمد» و نیروهای مسلح وفادار به «ملاننگیالی» در بخش‌هایی از ولسوالی شیندند رخ‌ داده که منجربه کشته شدن دست کم 5 تن وزخمی شدن 6 تن دیگرازهردوطرف این نبرد شده است .

در 2 هفته‌ی گذشته درگیری میان گروهی طالبان درولسوالی ادرسکن نیزسبب کشته وزخمی شدن 20 تن از افراد مسلح گروه طالبان شده بود.
بر اساس یک خبر دیگر، در عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولسوالی «کشک کهنه» ولایت هرات دست کم 3 طالب مسلح کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.
سخنگوی والی هرات گفت: این عملیات نظامی روز گذشته توسط نیروهای پولیس، اردو، امنیت ملی، امن و نظم عامه و نیروهای خیزش مردمی در قریه‌های «خواجه قلندر»، «بهادرخان»، «شوجی» و «زنده چشم» به هدف سرکوب مخالفان دولت راه‌اندازی شده است.
سخنگوی والی هرات، اظهار داشت: نیروهای مشترک امنیتی از توانایی خوبی در مقابله با طالبان و سایر گروه‌های تروریستی برخوردار اند و سعی خواهند کرد: تا امنیت را در همه‌ی بخش‌های این ولایت تامین کنند.

گروه طالبان تا کنون در خصوص وارد شدن تلفات و خساراتی به نیروهایش در ولایت هرات اظهار نظری نکرده‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه