ابراهیمی: فاجعه‌ای در «بادغیس» در حال رخ افتادن است
(last modified 1396-03-03T14:02:31+00:00 )
جوزا 03, 1396 18:32 Asia/Kabul
  • ابراهیمی: فاجعه‌ای در «بادغیس» در حال رخ افتادن است

«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس افغانستان گفت که در ولسوالی‌های بادغیس فاجعه‌ای در حال اتفاق افتادن است و رییس جمهور و مسئولان امنیتی باید هرچه زودتر جلوی این فاجعه را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان از مسئولان امنیتی کشور خواست که به وضعیت امنیتی بادغیس رسیدگی کنند.

 نمایندگان مردم بادغیس در مجلس از وضعیت بد امنیتی در این ولایت شکایت کرده و می‌گویند که جنگ‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و طالبان از چند روز به این سو، در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت جریان دارد.

«قاضی عبدالرحیم» یک نماینده مردم بادغیس در نشست امروز چهار شنبه (3 جوزا) مجلس گفت: نیروهای امنیتی در خط مقدم جنگ در ولسوالی‌های بالامرغاب، قادیس و دیگر بخش‌های بادغیس تجهیز نمی‌شوند و فاجعه دردناکی در این ولایت در حال اتفاق افتادن است.

این عضو مجلس افغانستان خاطر نشان کرد که شدت جنگ‌ها در میان مردم بادغیس وحشت ایجاد کرده و مدیران امنیتی کشور به دلیل نارسایی‌ها و بی توجهی به نیروهای خط مقدم جنگ در بادغیس مقصر اصلی هستند.

«محمد موسی جناب» دیگر نماینده مردم بادغیس نیز گفت: اوضاع امنیتی بادغیس خراب است و جنگ شدید در ولسوالی های این ولایت جریان دارد که اگر توجه نشود، این ولایت سقوط خواهد کرد.

جناب افزود: با وجود که نیروهای امنیتی تلفاتی را متحمل شده و درخواست کمک دارند ولی تاکنون هیچ کمکی به آنان صورت نگرفته است.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس افغانستان نیز گفت: در ولسوالی‌های بادغیس فاجعه ای در حال اتفاق افتادن است و رییس جمهور و مسوولان امنیتی باید هرچه زودتر جلو این فاجعه را بگیرند.

ابراهیمی افزود که جنگ بادغیس درست مدیریت نمی‌شود و تاکنون چندین مسئول امنیتی کشته شده است.

وی در پی تشدید جنگ و نا آرامی‌ها در کشور تاکید ورزید که حکومت باید استراتژی پاسخگو را برای دفاع از وطن روی دست گیرد.

طی 2 ماه گذشته، جنگ‌های شدید در بسیاری از ولایت‌های افغانستان جریان دارد و نمایندگان همواره از نارسایی‌ها به نیروهای خط مقدم جبهه و مدیریت ضعیف جنگی در کشور شکایت دارند.

کلیدواژه