جوزا 06, 1396 14:58 Asia/Kabul
  • مقامات افغانستان حمله تروریستی در «خوست» را محکوم کردند

«محمد اشرف غنی» رییس جمهور و « عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان حمله تروریستی در ولایت خوست که دستکم ۱۸ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،اشرف غنی در واکنش به این حمله تروریستی گفت: تروریست‌ها در روز نخستین روز ماه مبارک رمضان با انجام حمله تروریستی در ولایت خوست، شماری از هموطنان ما را شهید و مجروح نمودند.

وی افزوده: گروه‌های تروریستی که به ارزش‌های دینی و روزهای متبرک ارج قایل نیستند، بار دیگر مرتکب جنایت‌بشری و عمل نابخشودنی و بی‌رحمی‌شان را ثابت ساختند که این عمل آنها در هیچ دین و آیینی، توجیه‌پذیر نیست.

رییس جمهور افغانستان تأکید کرد: جنایت‌کاران باید بدانند که کشتن مردم و هدف قراردادن شهروندان بی‌گناه، هیچ‌گاه آنان را به اهداف شومشان نمی‌رساند، بلکه نفرت و انزجار مردم نسبت به آنان هر روز افزون‌تر می‌شود.

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان نیز این حمله تروریستی را به شدت محکوم و آن را یک عمل غیراسلامی و انسانی خوانده است.

این انفجار در حالی در اولین روز ماه مبارک رمضان به وقوع می‌پیوندد که دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، «محمد اشرف غنی» رییس جمهور و «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در پیام‌های جداگانه از گروه‌های شورشی خواسته اند که به احترام ماه رمضان دست از حملات نظامی بردارند.

حوالی ساعت 8:30 صبح امروز  شنبه 6 جوزا انفجاری در ایستگاه کابل شهر خوست به وقوع پیوست.

در این رویداد که ناشی از انفجار یک ماشین بمب‌گذاری شده بود، دستکم 18 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها  غیرنظامیان بودند.

کلیدواژه