جوزا 06, 1396 17:42 Asia/Kabul
  •  سردار زاهدیان : غرب از قاچاق مواد مخدر در افغانستان درآمد دارد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران گفت : سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از قاچاق مواد مخدر در افغانستان درآمد کسب می کنند .

«سردار مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه از 2001 ، زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا ، میزان تولید تریاک 22 برابر شده است اظهار کرد: در سال 2001 تولید تریاک در افغانستان حدود 200 تن بود، اما امروز با وجود حضور نظامیان آمریکا و کشورهای غربی به بیش از 4400 تن رسیده و پیش بینی ها هم حاکی از تولید بیش از 7700 تن در سال 2017 است.

سردار زاهدیان با بیان اینکه ایران پیشگام جهانی در مبارزه با مواد مخدر است افزود: ایران با ایجاد موانع گسترده فیزیکی، الکترونیکی و الکترواپتیکی در مرزهای شرقی، سد محکمی را مقابل شبکه های قاچاق ایجاد کرده و با کنترل سایر محورهای مواصلاتی، مرزهای شمالی و غربی، مانع انتقال این مواد به سایر کشورها می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان حدود سه هزار و 800 شهید و 12 هزار زخمی در این راه تقدیم کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران همچنین با اشاره به سستی کشورهای غربی برای انجام وظایف بین المللی در مبارزه کارآمد علیه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر افزود: با وجود همکاری و تلاش های بی‌دریغ و گسترده جمهوری اسلامی ایران، کشورهای اروپایی در برابر این مبارزه بی تفاوت هستند و متناسب با سطح تهدید عمل نمی کنند و بار مسئولیت این مبارزه به ایران تحمیل شده است.

نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل به پیشتازی ایران در مبارزه با مواد مخدر اذعان دارند.

 

کلیدواژه