جوزا 07, 1396 13:00 Asia/Kabul

پس از 4 روز تحقیق و بررسی هیات اعزامی رییس اجراییه‌ی دولت وحدت ملی در ولایت هرات در پی اعتراضات مردم نسبت به افزایش بی پیشینه‌ی بهای برق این هیات اعلام کرده است که هیچ مشکلی در این خصوص مشاهده نشده‌است.

بر اساس این بررسی‌ها هیچ مشکل فنی و فساد اداری در اداره‌ی برشنا دیده نشده‌ و دلیل افزایش صرفیه‌ی برق طولانی شدن دوره میتر خوانی و باقی داری مشترکین برق عنوان شده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«خالد ستانکزی» رییس این هیات با بیان اینکه در جریان بررسی‌های چند روز گذشته بیش از 500 کنتور و قبض برق را دقیقا مطالعه کردند اما هیچ‌گونه مشکل فنی و یا فساد اداری را مشاهده نکرده‌اند، گفت: مردم ولایت هرات این برق را مصرف کرده‌اند و نتایج بررسی‌ها را به دفتر رییس اجراییه ‌ خواهند سپرد.

از سوی دیگر اما این نتیجه‌ی بررسی‌ها با واکنش تند نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان و شورای ولایتی هرات روبرو شد.

«غلام فاروق مجروح» نماینده مردم هرات در ولسی جرگه پافشاری دارد این هیات اعزامی که به دلیل حل مشکل مردم به هرات آمده بود از واقعیت‌ها چشم پوشی کرده و جانب‌دارانه عمل کرده‌است.

«حبیب هاشمی» نماینده مردم در شورای ولایتی هرات نیز از  ساکنین این ولایت خواست تا روشن شدن قضیه پول صرفیه‌ی برقشان را تحویل نکنند.

در همین حال شماری از معترضین نتایج بررسی هیات اعزامی کابل را نمی‌پذیرند و هشدار می‌دهند که اگر این وضعیت سروسامان پیدا نکند به اعتراضاتشان ادامه می‌دهند و پول صرفیه‌ی برق را نخواهند پرداخت.

از سوی دیگر مسئولان محلی در ولایت هرات  گفته‌اند: تا هنور نتیجه‌ی بررسی‌ها رسما به این اداره نرسیده و قطعا هرگونه نتیجه را پس از تحقیقات لازم اجرایی خواهند کرد.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات  گفت: اگر نتیجه‌ی این 4 روز بررسی مورد قناعت شهروندان هرات قرار نگیرد، بازهم تلاش خواهند کرد تا صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان بلند پایه در کابل برسانند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه