جوزا 08, 1396 15:39 Asia/Kabul

مسئولان امنیتی افغانستان در ولایت فراه در غرب این کشور گزارش دادند با هدف تامین امنیت بیشتر در این ولایت تعدادی از پاسگاه‌های امنیتی را از مرکز شهر فراه به حومه آن منتقل کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مقامات دولتی در این ولایت ناآرام افغانستان هدف از انتقال این پاسگاه‌ها را توسعه و گسترش حلقه‌ امنیتی در اطراف شهر فراه عنوان کردند.

در سال گذشته و در یک عملیات وسیع نظامی نیروهای طالبان موفق شده بودند تا دروازه‌های ورودی شهر فراه پیش‌روی کنند.

اما در سال جاری نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند تا با جابجایی پاسگاه‌های پولیس و ارتش در نقاط مختلف این ولایت از تکرار این واقعه جلوگیری کنند.

«گلبهار مجاهد» رئیس امنیت فرماندهی پلیس فراه با تاکید بر اینکه پس از اقدامات اخیر، امنیت در بخش‌های مختلف فراه تامین شده و جای هیچ نگرانی نیست، گفت، نیازی به برخی از پاسگاه‌های امنیتی در مرکز شهر نبود و به دلیل وسیع ساختن دایره‌ امنیتی فراه این پاسگاه‌ها به حومه شهر منتقل شده‌است که در هرچه بهتر شدن وضع امنیتی موثر بوده‌است.

مجاهد با بیان اینکه طالبان دیگر قادر به انجام عملیات‌های شبانه و نفوذ به داخل شهر نخواهند بود، افزود، نیروهای امنیتی کافی در این پاسگاه‌ها مستقر شده و هرگونه تحرک مخالفان مسلح دولت را زیر نظر دارند.

این مقام امنیتی فراه با اشاره بر اینکه با جایجایی پاسگاه‌های جدید در این مناطق زندگی مردم به حالت عادی برگشته، تصریح کرد: پاسگاه‌های جدید در حومه شهر فراه باعث شده تا کمربند امنیتی مستحکمی در اطراف این شهر ایجاد شود.

در همین حال فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی فراه از تلاش‌های منسوبان امنیتی به دلیل تامین هرچه بیشتر امنیت در این ولایت ابراز خرسندی کرده و تاکید کردند، اقشار مختلف مردم با دولت افغانستان و بخصوص نیروهای امنیتی در ایجاد فضای صلح و دوستی همکار هستند.

«فرید بختور» عضو شورای ولایتی فراه در گفت‌وگو با رادیودری از بهتر شدن وضع امنیت در بخش‌های مختلف فراه پس از تغییرات در رهبری نظامی خبر داده و گفت، اخیرا از تحرکات ضد دولتی طالبان به دلیل برهم زدن امنیت در فراه کاسته شده و نیروهای امنیتی با ایجاد پاسگاه و گزمه‌های ثابت و سیار در این راستا نقش ارزنده ایفا کردند.

«محمد ایوب» سخنگوی جامعه‌ی مدنی درفراه از تامین امنیت دراین ولایت استقبال کرد و گفت، مردم فراه در سال‌های گذشته سختی‌های فراوانی را از حضور و فعالیت‌ گروه طالبان دیده‌اند وباید دولت افغانستان با چنین اقداماتی زندگی مسالمت آمیزی را برای آنان بوجود آورد.

وی بر این باور است که نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت فراه کم است و باید نیروهای بیشتر امنیتی به مناطق مختلف واسیب پذیر این ولایت اعزام شوند تا از فعالیت‌های تخریبی طالبان جلوگیری کنند.

ولایت فراه در همسایگی جنوبی هرات از مناطقی به شمار می‌رود که طی سالیان اخیر شاهد بیشترین حملات گروه طالبان بوده‌است.

در سال گذشته و بر اثر نبردهای شدید بین مخالفان مسلح دولت و نیروهای امنیتی ده‌ها تن از طرفین کشته و زخمی شدند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.